Kärstin

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2017

Geps Big Bears Baffin Eskimo

Av Kärstin - 23 oktober 2017 14:00

Jajamen så heter hon i stamtavlan men till vardags är det namnet Kärstin som gäller, lite enklare att ropa Kärstin ;)  Hon kom in i vårat liv på ett bananskal skulle man kunna säga..iallafall så tog vi bort våran Älsa en landseer i februari..hon var sjuk och benen bar inte längre   ett grymt beslut som gör så ont att ta...hon blev 12 år vilket är helt otroligt med tanke på allt hon gått igenom med sjukdomar och elände. Vi hade då också Ästher en leonberger som fyllde 9 år i april...jag hade tänkt och trott att det skulle vara hon och jag ett bra tag innan vi eventuellt skulle tänka tanken på en till liten vän. Men så helt plötsligt matvägrade hon...mat var hennes allt så jag förstog ju att något var fel men trodde att det kunde vara något i ryggen men det var det inte det var en tumör i mjälten som blödde...man kunde ha provat med en operation men jag valde att låta henne somna in...något så överjävligt beslut som var tvunget att tas omgående då hon snabbt kunde försämras...jag har inte kommit över det än..ser hela scenariot framför mig och jag ältar det och brottas med skuldkänslor...kommer nog aldrig över det även om jag VET att beslutet var rätt! Då kändes det som jag aldrig någonsin mer skulle ha någon mer hund..jo möjligen en från åhlens    Men efter ett tag så snurrade tankarna ändå ..en längtan efter en liten ulltuss så jag messade med Ästhers uppfödare AnneMarie Bölelejonets kennel och frågade om hon skulle tänkas sälja en valp till mig igen och det ville hon   hon hade planer på en kull som skulle komma i oktober vilket kändes som perfekt för mig. Men så i somras när vi var på semester i Skåne fick jag meddelande att tiken gått tom   kändes som min värld rasade igen..jaha tänkte jag nu blir det en åhlens hund ändå. Men då tipsade hon om Gina och Kerstin Geps Big Bears kennel att dom hade valpar...för det var inte så att jag tänkte ringa till en kennel bara så där desperat och säga hej hallå jag MÅSTE ha en hund...nej man vill ju veta vilken man ringer till  och jag litar på AnneMarie . Jösses vad tankarna snurrade...skulle jag våga ringa ? Tänk om dom inte ville sälja till mig eller alla kanske var bokade eller skulle jag strunta i hund   efter några timmars funderande och vi vandrade runt på Ystads regniga gator så ringde jag till Kerstin ..och jaaa jag fick tinga en tik  

Lilla Kärstin   

Första mötet     Kärstin 4 veckor

Nästan i samma storlek som kattungen   

Så efter många långa veckors oändliga väntan så kom dagen D 29 augusti och vi for till Östervåla för att hämta hem den efterlängtade söta SNÄLLA valpen   

 

Såå söt!!

 

sov så snällt hela vägen hem.

Väl hemma förvandlades den söta lilla snälla valp Kärstin till ett spöke  fyy sjutton vilken huggormskrokodil...har aldrig varit med på maken till bitmonster!!! Jaa sa folk valpar bits ju..JAAA svarade jag men INTE BITS med STORA bokstäver!!!!! Hon lät som en gremlings och fullkomligt attackerade...ibland var det enda som hjälpte att sätta sig på soffan och dra upp benen så hon inte nådde en...  avleda avleda och avleda ja visst men när det inte hjälper då?!!! Har aldrig köpt så mycket plåster i mitt 49 åriga liv...blon rann varje dag på nya ställen och där det inte gått hål var det blått....på benen såg det ut som jag fått en massa åderbråck som ett nätmönster liksom. Det som ser jätteskojigt ut är när hussen kommer upp på morgonen....han steppar som en sån där sprattelgubbe när Kärstin anfaller hälsenorna   Och kläderna....suck....rrritscccch lät/låter det.....jag använder bara såkallade hundkläder hemma än...det är mycket bättre men ibland får hon återfall. 

 

Grävning är en favoritsyssla....och även smaska i sig jorden..gräsmattan ser ut som ett minfält...en massa kompostgaller utlagda lite här och där....hon tar stora tuggor och smaskar i sig på vissa ställen, måste vara extra gott där.

 

och stjäl som en korp gör hon också 

 

denna blicken är inte att leka med   

 

kaninen får utstå mycket men det får jag också   

 

fullfart mest hela tiden

 

 

favorit stenen som det växer mjukost på

 

nej jag har inte klämt fast henne...hon provar dom mest konstiga ställen att vara på 

 


 


 

min lilla toka

 

Här sitter hon och kollar in sina grannar hästarna

 

Kärstins favorit är Frej för han får hon pussa på mulen...när vi närmar oss stallet börjar hon vifta på svansen

 

Och det här är Abbe

 

och det här är Gremlings   


 


 


 

Jag har sån tur att jag får låna hundvagnen av min granne att skjutsa Kärstin i så vi kommer iväg en bit från huset, hon får varva med att gå och åka. Med på bilden är Garbo och Ophelia närmast

       

allt ska provas




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards