Kärstin

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2017

Valpkurs !

Av Kärstin - 28 oktober 2017 07:12

Jodå nu har vi börjat valpkurs. Hur det gick? Joo det gick väl bra....eller så där då för såklart är ju kurskompisarna tusen gånger roligare än en matte som hänger längst bak i kopplet. Meen vi ska träna hårt . Mitt försök att fjäska med torkad lever hjälpte inte så jag fick en köttbulle av kursledaren och då gick det bättre. Men valparna fick gå runt och hälsa på varandra och det var ju rena himmelriket för en Kärstin och efter det så blev det värre att få kontakt tycker jag. Jaja som sagt vi ska KÄMPA   Det som var drygt var att det var så mörkt så när vi skulle träna kontakt så var det svårt att se vad man gjorde för ett blindstyre som mig! Men den kvällen somnade Kärstin tidigt iallafall.

 

Igår hade hon en sån där återfallsdag....

   

Såå min jacka är inte så fin längre

 

Kärstin tyckte den blev fin sa hon

 

Förra helgen var Kärstin på sin första utställning...Mia ställde henne så bra

 

eller ja inte här då   

 

Buddha ställdes också...en riktig snygging 

 

Kärstin fick en fin rosett   

 

      

 

Fåglarna ska inte vara på våran gård

 

schaaaaas

 


 


 

En dag när jag skulle släppa ut henne så kastade hon sig över något på farstukvisten och jag trodde det var ett löv..men det var en blåmes    jag tjöt och den måste ha kittlat henne i munnen för hon råkade öppna munnen så den flög iväg...puuuuuu....fy för att behöva öppna munnen och gräva ur en blåmes ur hennes gap!!!!


 

Idag ska vi på 7 årskalas....Kärstin får nog behålla selen på om folket ska få fika i fred   

 


 

nu blev det väldigt tyst i huset så det är nog bäst att jag går och tittar vad hon gör.....






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards