Kärstin

Alla inlägg den 14 november 2017

Av Kärstin - 14 november 2017 06:23

I fredags styrde vi kosan mot Edsbyn. Ska erkänna att jag var lite nervös med tanke på vad Kärstin skulle kunna göra med alla saker i ett hus   och så finns det ju tre stycken katter i huset också!! Men inte en grej gick i kras och av katterna syntes inte ett spår.

 

Denna gång tuggade inte Kärstin konstant på Ace

 

Och ibland kunde han mumla ur skägget att hon skulle skärpa sig och det lyssnade hon på 

 

Allt ditt ÄR mitt sa Kärstin

 

Glöm det sa Ace

 

Vad har du ätit Ace?

 

Gaaapa stort så jag får se

 

Perfekt bänk att sitta på och kika ut på åkrarna. På lördagen åkte vi till skogs och Kärstin skulle få prova på att spåra. Carina gick ut och gömde sig så att Kärtin såg och Mia förklarade hur vi skulle göra. Det var sååå roligt och det tyckte Kärstin också som fattade galoppen och satte näsan i spåret, 3 ggr fick hon spåra Carina och 1 gång Mia som hon träffade för första gången nu , ni vet när man blir så där nöjd och jag var såå STOLT över Kärstin..en skön känsla i kroppen   Och när man får höra att Kärstin är ett spårämne då svämmar hjärtat över..det var så KUL . Jag har ju lagt viltspår åt henne men detta har vi inte provat...men vi ska träna vidare med detta spårande, perfekt att trötta ut en vildhjärna med sånt här!! Tack till Carina och Mia för hjälp och förklaringar till en trögtänkt   

 

Sen trodde nog Kärstin att hon hamnade i paradiset...Mia hade ju sina hundar med sig. Först fick hon träffa Akilles

 

Fina Akilles

 

Wihoo så roligt

     

 

Sen fick hon träffa Hilo...en riktig snygging

 

Öh hallååå vänta på mig

 


 

tjohoo

 

tok Kärstin   

 

Men du...

 

Du ser ut att vilja ha en kram

 

han ser allt lite förskräckt ut   

 

förståeligt att bli förskräckt

 


 


 

Jag tror du vill kramas igen sa Kärstin

 

Neeej du sa Hilo

 

Men stannaaaa säger Kärstin

 

 bäst att dra!!

Fortsättning från Edsbyn kommer en annan dag...blev ju en del bilder 




Skapa flashcards