Kärstin

Direktlänk till inlägg 18 november 2017

Äckel Kärstin

Av Kärstin - 18 november 2017 05:39

Ja hon är en riktig snuska!! Äter allsköns skit hon kommer över. Värst är ju ändå rävens  Det har resulterat i att hon fått mask men är så klart avmaskad nu men så jädrans äckligt!!! Spelar ingen roll om hon är i koppel hon bara dyker med näsan och jag hinner inte blinka ens, ibland får jag tag i henne och kan ruska ur en del men tjopp säger det så har hon svalt   Har starka funderingar på att linda en strumpa runt näsan på henne med silvertejp runt   

 

Hon tappar tänder nu   ser ut som ett spjälstaket i munnen men har kommit in i en riktig bit period igen jäkla spöke   det kliar såklart men varför använda mig som tuggpinne jaja snart måste det väl ge sig   

   

Hoppsan Kärstin...det "råkade" ramla ner en blomma från fönstret och då tänkte hon äta upp jorden!!

 

Det flög upp två tjädrar alldeles bredvid oss och jag höll på att göra i byxan Kärstin bara stannade och tittade inte det minsta rädd

 

Lek i vattenpöl med is var det roligaste hon gjort tror jag

 


 

Fram o tillbaka

 

om o om igen   

 


 


 


 


 


 


 


 

Sist på valpkursen skulle vi gå slalom mellan koner med lös hund   bara det när jag kopplade loss Kärstin så drog hon iväg och nosade på varenda kon   sen kunde vi fortsätta..ja hon ville väl se vad det var för något först!

 

Sen skulle vi gå slalom mot varandra..med lös hund...nää det gick ju inte Kärstin ville hellre leka så det blev koppel på..jaa för oss var det överkurs   

 

Men på inkallningen gick det galant det tycker hon är kul för då får hon ju springa, tragglar mycket med det när vi är ute och ger mycket gott när hon kommer utan att koppla henne...vill såååå gärna ha en bra inkallning!!

 

Idag ska vi skicka ut hussen i skogen så får Kärstin spåra upp honom. Få se om hon vill hitta honom   


  När kärringen köpt fel tuggben som inte är goda då gräver jag ner dom /Kärstin   

 

 Ha en härlig lördag   


 
 
Ingen bild

Rose-Marie

18 november 2017 06:43

Det där duttande med nosen är bra gulligt dom gör ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards