Kärstin

Alla inlägg den 25 november 2017

Av Kärstin - 25 november 2017 06:01

I torsdags hade vi avslutning på valpkursen och jag tror Kärstin ätit jetbränsle den dagen! Hon var i sitt esse, jag hade både älglever och köttbullar men det var inte särskilt intressant då det fanns en massa roliga kamrater som hon hellre härjat med   jag fick nåt specialgodis av Susanne som hade kursen och se där då kunde vi gå slalom (nåja) utan koppel. Det bästa av allt på kursen enligt Kärstin är inkallning det tycker hon är jätteroligt då får hon ju springa med sina giraffben. 

 

Jag har fått för mig att Kärstin är mager?!  Nej jag vet inte..som hon röjer så kanske inget fastnar! Vi ska träffa uppfödarna nästa helg då får dom klämma och säga vad dom tycker, bättre smal än fet iallafall. Blir ju en del godis också då vi försöker träna lite varje dag

 

Käääärstin var är du???

 

Sover i duschen   

 

Hon petar upp duschdörren själv

 


 

Stör mig inte!!

 


 

Vi borstar tänder varje dag

 

Det gillar hon

 


 

I skogen finns köttbulleträd

 

Mums

 

Här fick hon dock tag i bandet som går till ett älgpass...förlåt   

 


 

Hon har sånt spring behov...vi har ju vargrevir här så det är lite läskigt men jag släpper bara där jag har span åt alla håll och än så länge håller sig Kärstin väldigt nära

 

Och jag tror inte vargen vill träffa Kärstin   

 

Alla hålor ska undersökas

 

Eller det mesta måste kollas

 


 

Nyfiken i en strut

 

Undrar vilken färg hon tänker lägga sig till med? För ett tag sen var hon jätteljus men nu är hon mörkare och mer röd i pälsen

 

Och detta att hon VARJE natt sover mellan oss....vilken plats hon tar redan, hon vräker sig så ibland är det nära jag trillar ur sängen när hon rätar ut giraffbenen och trycker till. Eller så viftar hon på svansen så det låter som pistolskott när man råkar vända sig mot henne

 


 


 

Hon tränar mycket balans själv

 


 

Det som är skönt är att hon äntligen lugnat sig på kvällarna...nu är hon faktiskt kvällstrött!!!

 

Vi fick ju lite snö

 

Som tyvärr regnade bort

 

Synd nog jag skulle vilja ha bara liite

 


 

Tok Kärstin   

 


 


 

Hon blir överlycklig när vi får främmande så då spelar hon över totalt...vi har väl för lite främmande så jag får väl hyra in något hockeylag som hälsar på ofta..dom kan ha hockeyutrustningen på också   Så varsågod att hälsa på oss om ni törs   det finns kaffe och torra Mariekex   

 

Och när vi är ute och går och vi möter folk...jösses   hon börjar vifta på svansen lååångt före sen hopp och skutt häääälsa på mig....när någon vill hälsa får jag hålla ner henne så jag slipper kemtvätta någons kläder när en hysteriskt glad Kärstin hälsar på sitt vis. Ha en skön lördag alla...själv hoppas jag på en V75 vinst ikväll så här när det börjar så smått närma sig Stockholmshundmässa...Kärstin ska ha hundvakt hemma och sa åt mig att du vet att jag vill ha massor av saker från mässan och det ska hon så klart få   


Ovido - Quiz & Flashcards