Kärstin

Direktlänk till inlägg 5 december 2017

Hemma :)

Av Kärstin - 5 december 2017 06:46

Ja igår fick vi hämta Kärstin   Hon har nästan slutat halta markerar bara lite lite, men fortfarande svullen och nu även röd på hasen. Och snabbsänkan är fortfarande hög  Så frågan är ju fortfarande vad som finns därinne...ja så klart är det väl nåt kladdigt var..men om det finns något mer skräp eller om det BARA är att hon slagit hasen! Vet inte om jag inbillar mig men tycker hon är mindre röd idag. Vi ska tillbaka i morgon för nya prover och nytt ultraljud.

 

Jag har en mycket missnöjd rastlös otålig Kärstin som inte får göra nånting..bara rastas! Hon ska behandlas som att hon har ett brutet ben!! I natt stängde jag runt soffan där jag låg med kompostgaller så hon inte skulle hoppa upp gick ganska bra hon har kollat till mig några gånger och kollat ifall kompostgallret skulle vara borta och där emellan tjutit som en mistlur   av missnöje för att hon inte får göra någonting! Stänger av i huset så hon måste hålla sig där jag är så hon inte rejsar runt

 

Hon som inte förstört en enda leksak sedan hon kom till oss har redan plockat ur ögat på sin tiger . Eller jaa det är en leopard   

 

Att rasta henne jämför jag med att gå med en yster unghäst som jag minns det från tiden med travhästarna...man får vara på sin vakt för rätt som det är exploderar det   

 

Ni som vet hur en has ska se ut så ser ni så svullet det är..meeen kanske liiite mindre idag!!

Jag kom på en brilliant ide i natt...jag  ska skruva av benen på sängen så kan vi sova där och jag behöver inte oroa mig för att hon ska hoppa upp   

 
 
Ingen bild

stig

5 december 2017 10:05

Krya på dej Kärstin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Skapa flashcards