Kärstin

Direktlänk till inlägg 9 december 2017

Väderkvarn

Av Kärstin - 9 december 2017 07:04

Ja att sova med en Kärstin i sängen liknar jag med att det måste vara samma sak som att sova med en väderkvarn!! Alltså hon kan inte ligga på sidan son en normal hund..nää hon ligger helst på rygg mellan oss och benen far som på en väderkvarn. Och rätt som det är PANG då landar dom i huvudet eller rispar en på ryggen eller så galopperar dom på väggen!! Och som hon drömmer...jösses det är ju ett helt världskrig hela sängen vibrerar, undrar om det är särskilt leonberger att drömma så? Ästher drömde ju också nåt helt otroligt hon sparkade ju även på möblerna om hon låg nära men vaknade inte. Älsa drömde också men inte så brutalt!. Och hon vräker sig natruligtvis åt mitt håll så det är så nära att jag trillar ur, iof så har jag skruvat av sängbenen så det är ju inte så långt ner till golvet   Hon sover mellan oss nästan hela nätterna hon kan försvinna nån halvtimme för att sedan glatt återvända med en piskande svans och diskar en i ansiktet så man får andnöd ja för hon måste ju tala om att hon är tillbaka.

 

Hon är iallafall mycket bättre i benet...det finns en liten liten svullnad kvar..den är hård   men jag hoppas hoppas att det INTE ska vara något med tillväxtzonen. Hon visar ingen smärta men en liten hälta om hon tar något travsteg. I morgon ska smärtstillande plockas bort så jag hoppas att hon inte får ont igen. Nej nu får det banne mig bli bra.

 

Kan det vara skönt att sova så här? Tänk om hon kunde sova så här på natten också...ihopknöcklad  

 

Så här ser det mer ut på natten plus att benen rör sig

 

Gäääsp

 


   

Spöa skiten ur tigern

 

Köpte henne ett litet piplejon...ja den började hon lugga av frisyren så jag klippte av honom kalufsen..bättre det än att det hamnar i Kärstins mage

 


 

Jääääklar vad hon börjat bitas igen   hon blir så frustrerad när hon inte får härja fritt...igår fick jag stänga in min syrra med ett kompostgaller för hon gav sig inte ja Kärstin alltså...hon skulle prompt ha hennes strumpor!! Jo hon gav sig efter 1,5 tim när syrran skulle åka  hon blir så överdriven när vi får främmande att det slår över! Dessutom har hon dubbla huggisar nu för valphuggisarna har inte släppt än och dom nya är på G...så det känns dubbelt när hon bits! Hahahaaa nyss bet hon mig armen så jag såg stjärnor...då tappade hon en huggis så nu är det bara 3 kvar   









 
 
Ingen bild

stig

9 december 2017 08:31

Det tar sej med Kärtin ser jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Skapa flashcards