Kärstin

Direktlänk till inlägg 12 december 2017

Hoppsan

Av Kärstin - 12 december 2017 09:13

Ja hoppsan Kärstin är ett välanvänt ord här! Hon är ju hoppig ja men nu har hon börjat med en ny grej. Hon liksom bugar sig neråt bakåt och tar sats så öronen står rakt ut och tjong kommer hon flygande så man måste ta emot henne så hon inte dimper i golvet! Ja jättebra när hon ska ta det lugnt men vad göra? Ta såna där kokedjor som man kan låsa fast benen och samtidigt linda silvertejp runt hennes mun...dessa förb.... tänder!! Hon har ju tappat två huggisar i underkäken en när hon bet mig i armen och en rök när hon bäddade ner ett ben i sängen   

    

Igår var Hampus här för instruktioner då han ska få den stora äran att vara här i helgen då vi åker bort. Ja så stora instruktioner behöver han ju inte då han är van mina andra hundar...visserligen åt dom inte folk som denna gör   Kompostgallret var iallafall tvunget att komma fram då hon inte ger sig, hon är så knäppglad och bits samtidigt , då lugnar hon sig! Så han får väl göra en fyrkant runt sig när han ska vara här. Och sen får han använda min fina strimlade jacka när han är ute med henne så slipper jag köpa en ny jacka åt honom. Man hinner inte med hon bara sitter fast i jackan på 1 sekund...och sen låter det rrrrriiiitchhhh...

 

Första bilden på svullna hasen när hon var på Strömsholm och då var hon jätteröd 

 

Försökte fota nu men utan hjälp blir det svårt, ska försöka fota bakifrån så båda benen syns sen,, men det är en liten liten svullnad kvar bara

 

och hon är inte alls röd men känns en liten värme där men hon har inte ont om man rör det. Vi slutade ju med Rimadyl i söndags och inatt vaknade jag av att hon pep till och jag flög upp och då låg hon på rygg i sin bädd och jag vet inte om hon gjorde någon stretchövning som gjorde att det kändes i benet eller om det var något annat, hon blev då jätteglad då jag kom till henne. Sen vet jag inte om hon pep till i morse för i nästa sekund gäspade hon och det gör hon väldigt ljudlgt..hon tar i från tårna så jag vet inte. Hon har då hittils inte sagt något mer.

 

Försöker bädda ner tuggbenet

 

Gick inget vidare

 

Men tappade iallafall en tand   

 

Vi fikade lite igår när Hampus var här...jag hade en pepparkaksburk på bordet....gulle Kärstin slängde upp tassarna blixtsnabbt på bordet och slickade på alla kakorna i burken innan vi fick ner henne  jaja....

 

Hon beundrade sig länge och väl när hon såg sig själv i spegeln 

 


 

Lättroad ibland   

 

Hon har en låååång önskelista till jul så jag hoppas jag hittar allt i sthlm

 

Jaaa många paket vill /ska jag ha

 

Kan inte se nån hälta ...joo kanske en microskopisk om jag sätter på mig hökögonen...eller är det inbillning? Hoppas det!

 

Här ligger Kärstin såå nöjd...

 

Och här hänger en nytvättad matta...skithund   


 
 
Ingen bild

stig

12 december 2017 15:27

Nu verkar det som kärstin börjar bli på hugget igen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards