Kärstin

Alla inlägg den 21 december 2017

Av Kärstin - 21 december 2017 12:17

Igår var vi på återbesök till Strömsholm med Kärstin. Ska erkänna att jag var riktigt nervös inför besöket även om Kärstin är mycket bättre men det finns ju fortfarande en liten knöl och området är fortfarande varmt. Kärstin var lika glad denna gång att få komma in trots att hon varit inlagd där i tre dygn! Ja iallafall så togs prover först...vi var fyra stycken som hjälptes åt för det hade hon då rakt ingen lust med   men är väl det att benet hålls fast som gör att hon inte gillar det...för själva sticket säger hon ingenting om. Sen fick hon godis och det tog hon då emot så hon blir ju inte rädd...bara lite förbannad   

 

Sen var det dags för röntgen och med tanke på blodprovstagningen så fick det bli sedering   ...lugnast så!

Det blev en nervös väntan tills veterinären tittat på bilderna. Medan Kärstin fortfarande sov så klippte Margot hennes klor   såå korta fina klor hon har nu, jag har ju fullt upp när jag klipper hennes klor så jag törs inte ta så mycket..nu ska hon få stopp och väx på klorna   

 

Bilderna visade att det är bättre men INTE bra ...nu fick jag se bilderna både från första gången och nu . Så nu fattar jag också hur det är där inne i hasen. Veterinären är i princip säker på att hon fått ett bett eller stuckit sig på något...ja då är det något i skogen för biten har hon inte blivit, men iallafall så är det något som gjort att det kommit in bakterier och gjort detta. Såå fortsätta med antibiotika och ta det LUGNT ....återbesök om tre veckor! Så himla tråkigt att sånt här ska behöva hända...en valp med jordens energi jag gör så gott jag kan med hjärngympa osv men det är SPRING i hennes långa ben   Och hon ska ju INTE hoppa och härja....och detta bitande kan göra mig galen!!! Idag satt jag på sängen och grejade lite...SMACK så hade hon fått tag i handtagen på ryggen!!!!   Jag skrek rakt ut och då skällde hon ut mig....jag talade om för det lilla spöket att hon ska vara jä***** glad att hon trots allt är söt annars hade jag satt henne i cykelkorgen och kört henne rakspåret till byhålan   hon kommer ifrån   

 

När hon ser ut så här vill man bara gå ut och låsa dörren och kasta nyckeln

 

Det här roar henne en stund jag gömmer godis i botten på hennes leksaksback

 

Nu är vi i torpet med annars är det skitjobbigt när man möter hundar och människor för hon tror ju att ALLA vill hälsa på henne....hon hoppar och drar...inte bra men vad ska jag göra hon struntar fullkomligt i om jag har oxfile att muta med ...folk o fä är roligare

 

Hade ju en förhoppning om att det skulle varit mycket bättre i benet för vi skulle ju haft främmande på nyår..men det ställer vi in då kompisen Ace skulle varit med och nej det skulle aldrig funka Kärstin skulle bli alldeles för glad att han kommer, och hon skulle rejsa inomhus om man inte bundit fast henne dygnet runt...nej det är inte värt om det skulle hända något och benet skulle bli ännu sämre. Det sitter ju vid tillväxtzonen detta och det är ju inte att leka med. Förhoppningsvis ska detta läka ut så hon inte får framtida men ..men det är för tidigt att säga

    

Ibland när man går med henne gör hon idiotryck...det är precis som att gå med en yster unghäst...jag försöker bromsa henne men det går inte alla gånger hon bara exploderar

 

Hon är så retig när det ska bäddas i sängen...hon kommer flygande och bäddar ner sig så man får bädda i omgångar

 


 

Kollar efter tomten kanske   

 

Duschade ju Kärstin i tisdags och en krukväxt idag

 

Kärstin petade upp dörren hon var ju bara tvungen att kolla läget med växten

 

Igår när vi kom hem med en halvyrslad Kärstin låg det ett paket i lådan adresserat till henne...finaste pappa Macce hade skickat en julklapp godaste godiset och en pip Anka och en så fin bild på Macce...inte utan att man fick en tår i ögat....såååå gulligt gjort Tack säger vi   

 

Igår när hon nyktrat till så blev hon lite pipig lika i natt har jag hört henne lite grann...undrar om hon blev lite fyllsjuk efter nedsövningen?




Ovido - Quiz & Flashcards