Kärstin

Alla inlägg den 10 januari 2018

Av Kärstin - 10 januari 2018 09:00

Ja jösses och hoppsan Kärstin. Igår var vi till Strömsholm för koll av hasen igen, var ju c,a 3 veckor sen sist. Kärstin var hysteriskt glad när vi kom dit, jag orkade knappt hålla henne. Hur kan hon vara så stark!! Drog in mig genom dörren Jag funderar skarpt på att köpa ett stackelhalsband   Neej ta det lugnt jag skojar jag har inte ens stryphalsband på henne. Tror varenda hund i väntrummet morrade åt henne..Kärstin älskade dom alla där hon simmade omkring på golvet...suck...

Använder mest sele men nu har hon växt ur den ena och jag köpte en ny som enligt måtten skulle passa...men den är aningens stor så jag kan inte sätta kopplet frampå som jag vill för då vrider den sig. Så bara att vänta tills hon växt i den och då får jag åka på skorna bakom tills dess. Jaa men lär henne gå fint i koppel då tycker ni väl...gör det ni så tittar jag på   nej men så klart tränar jag på det men hon är vedervärdig, hon har för mycket energi i kroppen. 

 

Ivrigt väntande på att Margot ska komma tillbaka till henne

 

Hallåååå vart tog du vägen

 

Ockupperar dörren i väntan

 

Likabra att kolla vad dom skriver om mig i journalen sa Kärstin

 

Sövd och väntar på röntgen

 

En Kärstin röntgar man inte i vaket tillstånd då är nog inte röntgen prylarna vid liv något mer efter det

 

Röntgenbild från 20 dec. Det röda strecket är själva skadan och det gröna är tillväxtzonen så det är precis bredvid! Antagligen är det något som gått in i benet och gjort denna skada i skelettet en vass pinne eller nåt sånt

 

Och bild från igår så det syns ju att det läker men det tar tid, så nu är det bara att hålla tummarna att det går ihop av sig själv och inte blir nå tok....hon ska ju suck....hållas i koppel och vara lugn....L.U.G.N...stavas det men Kärstin kan inte stava

 

I natt har Kärstin varit orolig och pipit till o från, är väl sviter från sövningen, skickade till Margot och frågade...förra gången blev hon inte så här. Men inatt har hon pipit o  slagits med tassarna som det vore en väderkvarn i sängen jätteskönt och bitit mig o slickat mig om vartannat

 

I morse kastade hon runt sina leksaker pep och hoppade och bet mig...nog för att hon är så annars också men inte så här..gav henne mat sen gick vi ut

 

Nu har jag aldrig varit ute och gått med en helikopter i koppel men kan faktiskt tro att det skulle kännas så här! Hon flög runt o jag blåhöll...Kärstin ska ju ta det L.U.G.N.T....mm

 

Hoppade upp i snödrivorna och jag tänkte att hon skulle göra nr 2...nej då hon skulle bara vira både mig och kopplet runt träden. Fyyy jag är så glad att jag orkade hålla henne och var ju rädd att hon skulle göra sig illa i benet..jag släpade in henne och NU sover hon!!!

 

Stackars Kärtin som antagligen har baksmälla idag 

 

Till helgen kommer Ace....ja det får bli kompostgaller till lilla damen eller varför inte silvertejp runt både ben och mun...silvertejp ÄR bra   

 

Kärstin varför ligger gardinbanden i din bädd?

 

Dom råkade väl bara hamna där förstår jag

 

Jag kom in i sovrummet en dag och hon var såå duktig och hade börjat hjälpa mig att bädda

 

Att sen madrassen råkade följa med gör väl inget

 

Min lilla stjälpreda

 

Vet inte hur många ggr om dagen hon är billig ja rent av gratis...hon är verkligen dryg och jobbig och ja ibland grinar jag en skvätt för jag knappt mäktar med henne när hon inte ger sig...rrritch i kläder,hoppar och BITS, blåmärken på armarna, rivmärken på benen o  ÄTER allt och stjäl och drar som en ardenner...och är alldeles alldeles underbar...skithund     



Skapa flashcards