Kärstin

Alla inlägg den 18 januari 2018

Ace

Av Kärstin - 18 januari 2018 06:26

Helgen som var kom Ace med familj och hälsade på för jag och Carina och några till skulle åka till Leksand och titta när Leksand fick stryk av AIK     

Ace sa att han vill också vara en AIK are...för man ska hålla på dom som är bäst hälsar han   

 

Blev inte många bilder tagna på dessa...nej för liten Kärstin kunde inte behärska sig hon ville bara tokbusa så det blev en del avspärrningar, är livrädd att skadan ska förvärras . Men det gick ingen nöd på dom att vara på varsin sida mellan varven just här sitter jag bakom avspärrningen..jätteskönt   

 

Kärstin säger att HON är Queen of f...... ALLT   

 

Jag tycker spöke av ALLT passar bättre

 

Vi har fått så mycket snö och det är så synd att hon inte får springa lös i den så hon kunde bli lite trött

 

Fick ett startkit med Nose work grejer av Carina och hon visade grunderna i det så det kör vi med nu, Kärstin är med på noterna. Gäller att prova allt möjligt för att trötta ut hennes huvud...meeeen det är springa hon också skulle behöva

 

Gå fint i koppel ?...Nej det kan hon inte heller stava till...hon gör oftast scooby doo ryck....armarna är som schimpansens, jaaaa jag stannar mutar med godis vänder OCH såvidare....läste någonstans att man kunde lämna in sin hund och få hjälp med träningen...perfekt hämtar henne om si sådär 2 år då   

 

När jag pratar i telefon så blir hon vedervärdig....jag brukar stänga in mig på toa...för hon är på mig hela tiden då, bits och flyger på mig hon ser ut som en fladdermus där hon kommer flygandes, jag måste göra något omedvetet som triggar henne när jag pratar   

 

I början på nästa vecka ska det bo en dam på 4 ben hos oss...ska bli kul även om det är med skräckblandad förtjusning    med tanke på mitt spöke...ja det får väl bli kompostgaller för att freda damen för Kärstin!! Ska bli spännande att gå med båda i koppel   

 

Är lite sugen att anmäla Kärstin till rasspecialen i mars...vi ska till Strömsholm på återbesök dagarna innan anmälan går ut så vi får se vad dom säger på Strömsholm först, annars ska vi banne mig åka dit iallafall för att titta på hur man ska uppföra sig.

 

Det stryker runt en skabbvarg här så jag hoppas att Kärstin inte får det också...men med våran tur så   tycker så synd om den också, gillar inte när djur lider 

 

Kärstin är jätteduktig på att stjäla också...hon liksom bara glider upp på bänken tex...och hon bryr sig inte ett skvatt om att man står där och trätar på henne   


Skapa flashcards