Kärstin

Direktlänk till inlägg 30 januari 2018

Swish

Av Kärstin - 30 januari 2018 10:58

Ja det sa bara swish så hade det gått en vecka och Signe åkte hem! Hon som bara skulle vara här tre dagar men det blev en vecka   Ja som sagt jag var mycket skeptisk i början men sedan Signe talat ur skägget så har det bara varit roligt och dagarna har rusat iväg. Att sitta och iakta dom har varit intressant och lärorikt...önskar så att jag kunde tala som dom ja typ ur skägget och inte tjata så förbaskat ...man kanske skulle spela in sig själv när man tjatar på 

 

Vi fick en dag med sol också så skönt det var

 

Att fota dessa två var inte det lättaste...som två hackspettar gick deras huvuden   

 

Och sen måste man nosa läääänge på samma fläck

 

Tänk om man kunde få låna en hundnos en dag för att känna vad dom känner...eller nej förresten stoppa min näsa i en pinkfläck är inte så lockande   

 

Fick låta lite roligt för att få dom att titta på mig...inget svårt iof jag låter väl som en papegoja jämt   

 

Man kan skrämma iväg fåglarna trots att man sitter fast...schas liksom

..en dag hon var med mig och fyllde på frö så ramlade det ut solrosfrön och tjopp så hade hon hoppat innanför gallret och smaskade för fullt....hej hej salmonella...men nu var det nya frön men ändå!

Så kul med Signe för direkt Kärstin gjorde något som man inte ska så endera skvallrade hon eller såg väldigt obekväm ut och tittade medlidsamt på mig så man absolut inte skulle missa vad odågan höll på med

   

Kärstin har verkligen Signe som sin idol nu

 

Något som märktes väl är att ju längre tiden gick desto mer testade Kärstin gränsen

 

Och Signe tolererade också mer

 

Signe var ju också bus sugen men tyvärr så fick dom ju inte det men bästa Signe kunde man bara säga att det går inte så slutade hon...hoppas sååå att dom en dag kan få göra det

 

Här gjorde jag bort mig lite grann....Signe fick vara lös......ååååååå hon blev alldeles alldeles vild hon sprang som en vildhäst och Kärstin blev tokig såklart i kopplet   men det gick bra...pust

 


 

Jag valde fortsättningsvis att lämna in Kärstin efter promenad så Signe fick härja i snön som hon ville

 


 

Så skönt

 

Wihoo lös och ledig från nanny jobbet

 

TUR inte Kärstin ser   


 


 



 

Go rumpa  

 


 


 


 

Kärstin bär på det mesta och tyvärr äter hon allt också...barr, kottar,pinnar mossa osv...så jobbigt att se efter hela tiden vad hon mumsar på, vi har iallafall kommit så långt att säger jag spotta så gör hon det men annars så är hon som en flistugg och smular i sig det!

 


 

Hennes fina bling halsband är på väg att gå av där man sätter kopplet, är väl för dessa idiotryck hon gör, är väl inte meningen att halsbandet ska behandlas så   

 

Är ju hundutställning på lördag och jag har inte anmält då hon inte är frisk i benet men TROR att jag ska gå ner med henne och bara sitta och titta på alla andra så kanske hon blir lite trött i huvudet om inte annat så blir jag det

 

  

 

  

 

  

 

Ibland försökte Kärstin låtsas att hon bestämde över Signe

Lite som Baloo och Mowgli

   

Signe fnissar åt henne

 

  

 

  

 


 


 


 


 

.ja hon kanske skulle passa som lavinhund men känner jag henne rätt så grävde hon väl över snön igen över den hon ev skulle hitta


   

Tack Signe för en rolig och lärorik vecka och du är så välkommen tillbaka till oss   







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards