Kärstin

Direktlänk till inlägg 14 februari 2018

Promenad på stan

Av Kärstin - 14 februari 2018 12:22

Nåja....ja vi var upp på stan igår och var med på hundpromenaden som Liisa och Bosse har varje tisdag, vi var ju med förra gången också men denna gången gick jag och Kärstin en liten vända bara sen valde jag att stå still mitt på stan och bara försöka träna lite kontakt . Istället för att åka med bakom henne det är inte roligt för när andra är med vill hon bara fram till dom till varje pris...huuuu det är som att gå med en ardenner. Får hon inte som hon vill har hon nu börjat lägga sig ner...jippie. Hon går inte hon galopperar framåt i kopplet...skitdrygt är det.

 

Idag har vi varit in på byn och gått....gått och gått   ja promenaden in gick riktigt bra jag stannar hon stannar kommer till mig och får en godis sen går vi...hon drar då stannar jag och inväntar hennes kontakt osv...kände mig så nöjd

 

Tills vi var framme....då flyger fan i henne och all kontakt är som bortblåst

 

I hennes blick står det stämplat hejsansvejsanhälsapåmig ALLA älskar Kärstin !!!!   jag åker bakom och skäms ihjäl när ligisten tar snubbel på mig men jag håller mig på benen

 

jag väser i mungipan att jag har lust att trycka ner henne i snödrivan och skyffla över henne en massa snö

 

Står utanför ica så hon får öva sig att INTE hälsa på människor som råkar gå förbi...då kommer det en med en liten hund och knyter fast sin hund inte så långt ifrån oss och jag försöker få hennes uppmärksamhet...den hunden struntar fullkomligt i Kärstin...Kärstin struntar inte i den hunden....herregud hon lyckas nästan dra mig dit men jag får stopp på henne och släpar henne därifrån och jag viftar lite desperat med en GOD godis framför näsan på henne typ som en fredsflagga...den kunde jag nog stoppat upp nånstans för den struntar hon fullkomligt i....när jag väl får med henne så får hon syn på en kille...med hejsansvejsan blicken åker jag på skorna fram till honom som säger KLART du ska hälsa till Kärstin..blaaaaa.....då har jag lust att säga varsågod ta henne jag vill hem och grina   

 

Natten som varit har hon drömt hela natten tror jag ...galopp galopp på min rygg med nyklippta klor...mysigt med hund i sängen   

 


 

Men med tvätten är hon duktig   

 



  Hon råkade tappa en leksak under sängen och skulle hämta den ...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards