Kärstin

Direktlänk till inlägg 20 februari 2018

Återbesök

Av Kärstin - 20 februari 2018 06:26

Ja idag är det dags för återbesök till Strömsholm! Erkänner att jag är nervös för vad bilderna ska visa. För läkt är det ju garanterat inte...nej det tror jag inte. Inte för att jag märkt något på länge men det tar ju tid detta. Men önska får man ju...

 

Igår var hon i sitt esse...skitdryg och mellan varven rent bedrövlig, vi hade gjort allsköns saker under dagen...blev det för mycket? Så hon spelade över? Nej det tror jag ju inte ..men alltså detta att hon biter så i kopplet...nej inte från början men när vi ska hemåt eller om det bara är en rastvända!! Ahhhhh....jag har provat att vara bestämd = fungerar inte, jag har provat att vara passiv vilket resulterar i att spöket lägger sig och äter på kopplet så snart går det av, jag har satt mig ner vilket resulterar i att jag åker runt på rumpan och hon lindar in mig, jag har släppt kopplet och hållt i selen/halsbandet vilket resulterar i att hon tuggar på mig...det gör jätteont för det är inga mysiga små nagg utan hon biter mig!

 

Igår när jag diskade så gick hon in i sovrummet med en leksak så jag trodde hon härjade med den...det gjorde hon inte hon åt på biabädden   och smaskade skumgummi för glatta livet när jag kom in hon sväljer ju det . Så den bädden åkte ut tills jag satt på ett påslakan då brukar hon låta bli hörnen. Så jag tog in en annan bädd....

 

På kvällarna är hon oftast trött och snäll...inte igår....hon tuggade på andra bädden, kröp under sängen och fastnade x 10 ggr och när jag var tvungen att dra fram spöket så bet hon mig..tack liksom! 

 

Sen kastade hon med sin kong i köket och det var lugnt i 5 min....sen hörde jag knaprande ljud...ja då tuggade hon på köksbordet. puttade bort henne och sa det där ger du tusan i. Hon blir så förbannad så då tuggar hon på mig så jag tog fram ättika och tänkte NU du din lilla ligist...mm sa Kärstin krydda på bordet   så det blev att ställa en grej för istället. Sen fortsatte hon att simma under sängen och fastna och även tugga på sängen så då fick jag nog och hon fick matchstraff och kompostgallret åkte fram..DÅ lugnade hon sig! 

 

Och jag har väl insett att hon noll respekterar mig när hon blir så här...jag är väl mer hennes betjänt och lekkompis

 

Vi var till Östervåla hem till Kerstin i lördags och träffade Micke och fick lite tips och ideér...det kändes riktigt bra och jag fick tillbaka lusten att träna...nåja...igår försvann lusten igen MEN det är väl bara att kämpa på och Rom bygdes ju inte på en dag. Kärstin älskar att träna och jobba....men det går ju inte att hålla på dygnet runt!

 

Se såå glad hon är   

 

Ja hon är inte så glad för nu har hon fått en ny sele som sitter bra och jag orkar hålla emot...

 

Har ju flera olika selar ...har 2 st xxl vgw selar som jag hade till Älsa o Ästher..ja någon gång använde jag dom Ästher kunde ju inte gå när hon fick sele på sig    men dom är alldeles för stora så jag köpte ett annat märkte men den sitter inte bra på Kärstin ..så efter tips från Jenny så köpte jag denna Metizo selen och den är bra! Så skönt. Så är någon intresserad av Vgw selarna så finns dom här   

 

Nu börjar hennes päls växa lite och hon börjar få svans..ja svans har hon haft hela tiden men jag menar päls på den   

 

Tänk...ja tänk OM hon skulle få springa lös...iallafall lite...tror det skulle få bort lite av explosionsrisken i henne...jaaa hjärngympa osv iall ära...men denna damen måste få lite utlopp för sin energi...jaja vad är väl en bal på slottet 

 

TUR att hon är söt   

 

Spöket från byhåla     

 

Håll tummarna för henne idag   och för mig också att vi inte river stället   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards