Kärstin

Direktlänk till inlägg 28 februari 2018

Hundpromenad igen

Av Kärstin - 28 februari 2018 18:36

Ja igår kväll var vi med på hundpromenaden i Ludvika igen, hörni alla hundägare kom och var med det är jättenyttigt och roligt....jaa eller så kan ni komma och se hur en hund(läs Kärstin) inte ska bete sig   nädå denna gång gick det mycket mycket bättre....drygt i början och i slutet men där i mellan var hon riktigt duktig men i början och slutet var det som att vara ute med en torkvinda full i tvätt i storm... tisdagar 17:30 bredvid McDonalds   Kom vetja! Det är Bosse och Liisa som håller i det...OCH det är Gratis   

 

Jag har gjort något dumt....eller tagit mig vatten över huvudet.....jag har anmält Kärstin till en utställning..eller till 2 st om jag tänker efter, den ena är jag kanske inte så orolig för...FÖR jag ska inte ställa henne själv där, men den första...huuuu....vet inte om det kommer funka, ja jag åker dit så får vi se, annars är vi bara där som publik

 

Vi tränar för glatta livet både kontakt o utställning och lär oss ordförståelse.....prutt prutt ibland och bra ibland...men utställning, tänkte jag alls där?? Nää.....tränar lite varje dag stå....eller nää stanna passar damen bättre...då stannar hon upp och tittar på mig, springa....tre steg sen poff matte du är superkul smack sen sitter hon i armen...jättekul   men nu förtiden tycker jag det är kul att träffa folk och har inte det minsta nervositet för att gå in i ringen och ev göra bort oss..nää det är jag för gammal för   såå vi kör!

Kott fantasten

   

Nej inga kottar lämnas bara så där dom ska med en bit iallafall tills matte säger SPOTTA...det kan hon då spottar hon ut...ja jo nästan jämt iallafall   

Var i Ludvika och gick med Kärstin i lördags också

   

Hon tycker det är jätteroligt

 

Men hon blir så besviken att hon inte får hälsa på alla

 

Så då lipar hon åt dom i stället

 

Här har hon slagit i pårumpanbromsen...dåå får jag vänta tills hon tittat färdigt

 

hej å håå uppför trappan vi gå

 

Och en jätterolig snöhög måste man ju upp i

 

Och där slog bromsen i...suck...

 

Så skoj att vara utanför en affär och kolla

 

Och en hund som skällde i en bil var bara så kul

 

Hon undrade nog var den var den lilla hunden

 

I väntan på Kärstin släppet

 

Får hon roa sig i kopplet

 


 


 

Rumpan hennes är lika hög som bommen nu

 


 

Spanar efter godismaskinen./haren

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards