Kärstin

Alla inlägg under mars 2018

Av Kärstin - 21 mars 2018 11:11

I lördags morse blev jag och Kärstin upplockade av RoseMarie och Yvonne för vidare färd mot Eskilstuna och Leonberger Rasspecial. Vi var i god tid vilket är skönt så mitt yrväder hinner coola ner sig lite iallafall.

 

Brorsan Ior 

 

Så fin

 

Sen var det Kärstin o Kerstins tur...här räcker hon ut tungan antagligen för hon inte hade lust att stå still..ja alltså Kärstin   

 

Hon skötte sig fint Kärstin...ja Kerstin också   

 

Det är Kärstins tredje utställning och jag är så stolt över henne.

 

tjena matte är du här också ...lite toker över denna bild   

 


 

Kärstins syster Mackenzie   

 

Förar byte ..Kärstin med Mika och Mackenzie med Kerstin

 

Kärstin först och sen Mackenzie..Inga bra bilder blev det...nej inomhus + jag är ingen hit

 

Kärstins finfina kritik!!!   Hon blev oplacerad men lika glada är vi ändå...nu har jag anmält henne till en officiell så vi får träna lite   

 

Rover...så söt! Kul att träffas men man hinner ju inte prata så mycket..ja alltså med matte Kristin Rover sa inte så mycket   

 

Kristin och Rover i valpklass 4-6

 

Dom var jätteduktiga

 

AnneSofie och Harald ÄNTLIGEN fick vi träffas....vet inte HUR många år vi känt varandra i cybervärlden men aldrig träffats på riktigt förräns nu...och ändå hann vi inte prata så mycket, nej det blir så när man har hund att hålla reda på, men kanske vi kan ses någon annanstans framöver   

 

Mika och Bosse

 

Mika o Bosse, Kerstin o Storm

 


 


 

Mia o Maja

 

Fina Sakura

 

Jenny och Sakura

 

Jenny och Sakura sopade nästan rent på pokaler...suveränt duktiga på Nosework är dom

 

Mia blev avis på pokalerna och sa väl något spydigt till Jenny som rätade ut näven    

 

Syns ju vilken hund som är evil...Sakura lärde Kärstin en massa olater...tigga, dreggla OCH skälla   

TUSEN tack för en rolig dag alla tokfior     om någon nu inte skulle vilja vara med på bild så struntar väl jag i det   nej då hojta till så kanske jag plockar bort er!! TUSEN TACK RoseMarie och Yvonne för att ni orkar dra på mig och Kärstin   






Av Kärstin - 16 mars 2018 06:44

Har ju haft funderingar på hur Kärstin skulle vara när hon får vara lös igen ja om hon skulle dra som en avlöning för att återvända om någon dag! Men nej hon är väldigt uppmärksam på vart jag tar vägen och hon följer självmant med när jag går in   Ja nu har jag henne bara lös här i dammtorpet men ändå grindarna är öppna och hon har chansen att dra om hon vill...jaja hon hinner väl än!

 

Hon är så glad och tokig

 

Jag fegar än och släpper lite i taget

 

Tänker att hennes kropp måste vänja sig

 

Hon är ju lite besvärlig då det finns snöhögar

 

dom måste hon klättra i för att sen kasta sig handlöst utför   

 


 


 

Längtar tills jag törs släppa henne med någon annan hund....men det får vänta lite

 

  

 

klätterapa

 

smiskar sig själv Kärstin scheike   

 

I morgon blir det utställning rasspecial det ska bli skoj 





Av Kärstin - 14 mars 2018 11:10

Ja nu ränner vi runt på en massa roliga saker jag och Kärstin   Yvonne och Trulsa hämtade upp oss och sen drog vi till Grängesberg. Där tog vi en promenad och sen hade RoseMarie med sig  Nosework grejer som alla fick testa på. Jag har ju bara gjort hemma med Kärstin och det är väl långt ifrån rätt men det är bra hjärngympa.

 

Som vanligt blev bilderna för mörka...skyller allt på snön för mig kan det ju inte vara något fel på   

 

Och inte blev det många bilder tagna heller...har fullt upp att gå med Kärstin

 

Liisa med Fanny och Frida

 


 


 

Kärstin var i sitt esse som vanligt med andra ord

 


 

Trulsa

 

Leonberger kommer tydligen i en vit grå variant också   

 

Nää det är ju Frida för sjutton en Old English Sheepdog

 

Yvonne med Trulsa o RoseMarie med Pennie o Znö

 

Jaha och här välter Ozzy omkull stackars lilla Kärstin     

 

Vad det är för raser i denna minns jag inte men han heter Ozzy   

 

Mia och Ozzy har noseworkat

 

Godis letning Yvonne och Trulsa

 


 

Trulsa markerade doften klockrent och fort...så duktig!

 

Liisa och Fanny

 

Mia och Maja

 


 

Jaha titta här...Mias hundar är tydligen specialicerade på att fälla liten Kärstin 

 

Oskyldig Kärstin slår en kullerbytta   

 

  

 

Trulsa

 

Trulsa igen

 

Maja spanar efter brorsan sin

 

Bäst att hålla koll

 


 


 

Djur i bur   lånade Bosse o Liisas bil ett tag och vilade mina armar

 

På en promenad så tvärnitade Kärstin och glodde....det var Tuffa Viktor hon hade upptäckt på en trapp...syns lite dåligt

 


 


 


 

Lycklig att få vara lite lös

 



Av Kärstin - 13 mars 2018 12:36

I lördags åkte jag och Kärstin med RoseMarie och Yvonne till Insjön på en inofficiell utställning. Det var i ett ridhus det tyckte Kärstin var perfekt  jag vet inte hur många gånger hennes näsa for runt i spånet/gruset i jakt på hästskit..mums liksom

 

Mycket pussvänlig   

 

ÄckelKärstin 

 

 

 

Hade inte från början tänkt att ens försöka ställa henne själv. Jag känner mig alldeles för ringrostig och känner att jag måste träna mer på detta. Fotograf: Yvonne Zetterlund

 

Men efter lite pepp från Yvonne så tänkte jag okej jag kan väl prova få se. Fotograf: Yvonne Zetterlund

 

Innan vi skulle in blev det ganska lång väntan och Kärstin var i sitt esse och jag tänkte detta kommer nog inte fungera. Fotograf: Yvonne Zetterlund

 

Men väl i ringen åt hon inte upp domaren och hon skötte sig KANON!!! Min nummerlapp rök men det var det enda Så det var såå kul och jag är stolt och nöjd med Kärstin. Fotograf: Yvonne Zetterlund

 

Hon fick ett HP och ett BIR   jag hade verkligen inte trott det och hade inga som helst förväntningar på något pris alls

 

Så fin kritik på denna toka, jag valde att inte stanna och vara med i gruppfinalen för jag resonerade så här...hon har skött sig sååå bra hittils och det har varit en lång väntan och sen ska hon in i gruppen med alla andra valpar som gått vidare....såg framför mig hur hon skulle lagt sig i ringen och inte tagit ett steg då hon inte fått springa i fatt den framför eller vänta in den bakom...nej jag var såå nöjd med detta! Till helgen ska jag inte ställa själv det fixar jag inte   

 

Kärstin snackar lite med Pennie. Fotograf: Yvonne Zetterlund

 

RoseMarie och Pennie. Fotograf: Yvonne Zetterlund

 

Mia och Maja. Fotograf: Yvonne Zetterlund

 

Mia och Maja, jag och Kärstin o RoseMarie och Pennie. Fotograf: Yvonne Zeterlund

 

Jag tränar antagligen balansen och Kärstin tittar på   Fotograf: Yvonne Zetterlund

 

Kärstin släppet går jättebra vi smyger lite med det

 

Hon får aldrig vara lös utan att vi promenerat och värmt upp före

 

 

 

Det hörs ett dån i backen där hon far fram

 

jag får så mörka tråkiga bilder i denna snö   

 

Jag är såå trött på snön och nu när det regnade igår är det så drygt att gå men samtidigt bra med snön när hon ska vara lös då den dämpar hennes framfart   i morgon ska hon in i duschen men det gillar hon så det är inga problem med det skönt!

 

Av Kärstin - 6 mars 2018 15:33

I söndags fick jag och Kärstin åka med Yvonne och Trulsa till Grängesberg för lite hundträning! Kärstin tyckte det var jätteroligt att få åka tillsammans med Trulsa, ja Kärstin åkte i bältet i baksätet...Trulsa mullrade lite och talade om att Kärstin skulle skärpa sig och det gick faktiskt jättebra. Tusen tusen tack för skjutsen Yvonne   

 

Jag höll mig en bit ifrån och tränade mycket kontakt och sånt och tittade på dom andra, mycket nöjd är jag trodde faktiskt att Kärstin skulle vara mycket värre. Men att hålla oss en bit ifrån funkar mycket mycket bättre än att slåss med henne osv...för hon vill ju såklart att ALLA ska hälsa på henne istället för att träna

 

Så vem vet en dag kanske vi också kan gå så här lungt med en bra kontakt som Liisa och Fanny har

 

Tillsvidare får vi nöja oss med att se på proffsen här Rosemarie och Pennie (om jag inte nu blandat ihop hundarna)

 

Trulsa har också varit jättebusig och se så fint dom har det nu tillsammans hon och Yvonne

 

matte seeeee på mig nu då    fotograf: R-M Smedbakken

 

Kontakt    fotograf: R-M Smedbakken

 

Kollar in fotografen R-M Smedbakken

 

Sylvia och Winnie 

 

Rosemarie och Znö 

 

Så roligt att träffa likasinnade och få lite tips och ideer

 

Tjohoo efter inkallning blir man busig

 


 

Inkallning.....det gjorde inte jag och Kärstin...inte än   

 

Alla var jätteduktiga

 


 

Kärstin kollade noga in hur inkallning går till

 

Så nu behöver jag inte vara orolig när jag ska släppa henne....hon kommer komma säger hon   

 

Liisa och Fanny

 


 


 

Vet tyvärr inte namnen på alla som var med

 


 

Nyttig passivitetsträning

 


 

Ja det var kul sa Kärstin som var jättetrött när vi kom hem


 

soffan hemma hos moster är skön att sitta på

 

Tänk om hon visste.....

 

att det närmar sig Kärstin släppet   

 

Jag längtar samtidigt som jag förfasas över HUR galen hon kommer bli

 

men som jag sagt jag släpper bara innanför gärsgårn och hon ska vara uppvärmd med promenad före

 

Och så får hon vara lös lite då och då...

 

OM jag nu får tag i henne nåmer

får träna på lasso kanske     

 

Idag har hon varit i sitt esse på den ena promenaden....först gick hon jättebra 

  

sen började hon med dom dära scoobydoo rycken....fullfartframåtmedflyg....fyy sjutton alltså jag stannar och vänder och försöker ta mig framåt lugnt....schwoooooosh låter det när hon susar förbi mig

 

mmm lakritskulor från haren   

 

Yvonne peppade mig att ställa henne själv till helgen...njaa...vi får se hur hon är med mig därinne...jag har ju inte ställt hund sen Älsa och det var 2007 snacka om rostig   

 

Men det ska bli kul...tror jag...ridhus, spån och säkert trångt   

 

Tok Kärstin   

  

Vi har många harar på våran gård i torpet tror inte dom kommer stanna kvar den dagen Kärstin får vara lös. Sånt här ska man väl kanske inte berätta om...MEN igår åt vi kebabsallad och jag vräkte i mig bröd till...jag och en massa mjukt vitt bröd är ingen bra kombo iallafall så skulle jag gå med Kärstin en liten vända efteråt, förträngde att jag ätit bröd och trampade iväg och hann bara en lite bit så knep det såklart till i magen, och precis då skuttade en stor brun harpalt iväg mitt framför näsan på oss....vet ni hur lätt det är att dra en hund baklänges samtidigt som man har ett rejält magknip? Det var inte lätt men jag hann in i tid   

 

Kärstin sluta bit i madrassen

 

Släpp!!!!

 

Tack skithund   

 

Toka   



Skapa flashcards