Kärstin

Direktlänk till inlägg 6 mars 2018

Grängesberg

Av Kärstin - 6 mars 2018 15:33

I söndags fick jag och Kärstin åka med Yvonne och Trulsa till Grängesberg för lite hundträning! Kärstin tyckte det var jätteroligt att få åka tillsammans med Trulsa, ja Kärstin åkte i bältet i baksätet...Trulsa mullrade lite och talade om att Kärstin skulle skärpa sig och det gick faktiskt jättebra. Tusen tusen tack för skjutsen Yvonne   

 

Jag höll mig en bit ifrån och tränade mycket kontakt och sånt och tittade på dom andra, mycket nöjd är jag trodde faktiskt att Kärstin skulle vara mycket värre. Men att hålla oss en bit ifrån funkar mycket mycket bättre än att slåss med henne osv...för hon vill ju såklart att ALLA ska hälsa på henne istället för att träna

 

Så vem vet en dag kanske vi också kan gå så här lungt med en bra kontakt som Liisa och Fanny har

 

Tillsvidare får vi nöja oss med att se på proffsen här Rosemarie och Pennie (om jag inte nu blandat ihop hundarna)

 

Trulsa har också varit jättebusig och se så fint dom har det nu tillsammans hon och Yvonne

 

matte seeeee på mig nu då    fotograf: R-M Smedbakken

 

Kontakt    fotograf: R-M Smedbakken

 

Kollar in fotografen R-M Smedbakken

 

Sylvia och Winnie 

 

Rosemarie och Znö 

 

Så roligt att träffa likasinnade och få lite tips och ideer

 

Tjohoo efter inkallning blir man busig

 


 

Inkallning.....det gjorde inte jag och Kärstin...inte än   

 

Alla var jätteduktiga

 


 

Kärstin kollade noga in hur inkallning går till

 

Så nu behöver jag inte vara orolig när jag ska släppa henne....hon kommer komma säger hon   

 

Liisa och Fanny

 


 


 

Vet tyvärr inte namnen på alla som var med

 


 

Nyttig passivitetsträning

 


 

Ja det var kul sa Kärstin som var jättetrött när vi kom hem


 

soffan hemma hos moster är skön att sitta på

 

Tänk om hon visste.....

 

att det närmar sig Kärstin släppet   

 

Jag längtar samtidigt som jag förfasas över HUR galen hon kommer bli

 

men som jag sagt jag släpper bara innanför gärsgårn och hon ska vara uppvärmd med promenad före

 

Och så får hon vara lös lite då och då...

 

OM jag nu får tag i henne nåmer

får träna på lasso kanske     

 

Idag har hon varit i sitt esse på den ena promenaden....först gick hon jättebra 

  

sen började hon med dom dära scoobydoo rycken....fullfartframåtmedflyg....fyy sjutton alltså jag stannar och vänder och försöker ta mig framåt lugnt....schwoooooosh låter det när hon susar förbi mig

 

mmm lakritskulor från haren   

 

Yvonne peppade mig att ställa henne själv till helgen...njaa...vi får se hur hon är med mig därinne...jag har ju inte ställt hund sen Älsa och det var 2007 snacka om rostig   

 

Men det ska bli kul...tror jag...ridhus, spån och säkert trångt   

 

Tok Kärstin   

  

Vi har många harar på våran gård i torpet tror inte dom kommer stanna kvar den dagen Kärstin får vara lös. Sånt här ska man väl kanske inte berätta om...MEN igår åt vi kebabsallad och jag vräkte i mig bröd till...jag och en massa mjukt vitt bröd är ingen bra kombo iallafall så skulle jag gå med Kärstin en liten vända efteråt, förträngde att jag ätit bröd och trampade iväg och hann bara en lite bit så knep det såklart till i magen, och precis då skuttade en stor brun harpalt iväg mitt framför näsan på oss....vet ni hur lätt det är att dra en hund baklänges samtidigt som man har ett rejält magknip? Det var inte lätt men jag hann in i tid   

 

Kärstin sluta bit i madrassen

 

Släpp!!!!

 

Tack skithund   

 

Toka   



 
 
Ingen bild

stig

6 mars 2018 20:32

Om kärstin kommer förbi här när du släpper henne,ringer jag :-) Det är nog säkrat att ha fulla fickorna i godis,när hon får rusa av sej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Skapa flashcards