Kärstin

Alla inlägg under april 2018

Av Kärstin - 30 april 2018 06:16

Ja jag tror att Kärstin är i nån form av spökålder? Kommer den nu tro? Iof har hon varit lite spökig mellan varven men nu är det mer, en trädstock häromdagen fick raggen att resa sig och hon mumlade något innan hon tog en stor lov runt för att sen närma sig den och skummet nere i bäverbäcken rörde sig och i hennes ögon låg det nog ett spöke där men tillslut gick hon fram med lååånghals och smakade tillslut på skummet  

 

hm.....har du öppnat fönstret?

 

Ett glas vatten och 1,2.3,4,5,,6,10 st  frolic tack

  

Spaning på byn

 

Kollar på vattnet vid dammluckorna

 

Det lät en del

 

Men det brydde hon sig inte i

 

Sen kollade vi om bryggorna höll

 

Och smakade på vattnet

 

Det var gott

 

Vad är det som låter undrar Kärstin ?

 

??

 

Huuu det var vildvittrorna   

 

Titta dit

 

Och titta dit

 

Och titta hit   

 

Kärstin är redo att kasta ankaret

 

Tjuvkikar in på någons gård

 

Röda korset hade inte öppet

 

Sen hjälpte vi grannen Frej som hade lyckats få in grimman i munnen...lyckades få Kärstin att ligga still så jag kunde hjälpa honom...i sista sekunden gjorde Kärstin ett bushopp men jag lyckades ha henne på rätt sida stängslet   

 

Grannarna Sam o Ophelia var inte på bushumör idag

 

Så då tog Kärstin till repet   

 

Det var ju bara så kul

 


 

Och tränade stå

 

Och blev sååå snygg   

 

Den otroligt livsfarliga trädstocken

 

Besegrat monstret

 

Jag har sagt det förut..

 

Hon är jätteduktig att roa sig själv

 

Det är ju bra

 


 

Men oftast inte

 

För hon gräver överallt och hittar mycket skit som hon inte ska äta på

 

Hon håller på att bli riktigt snygg...i mina ögon iaf   

 

I skogen far hon fram som en tok

 

Jag har oftast hjärtat i halsgropen

 

Dessa hopp bara rätt ut

 


 


 


 


 


 

Finns några snöfläckar kvar än

 

Perfekt att svalka sig i 

 

Den här stenen hoppar hon självmant upp på varje gång vi går förbi

 

Fågelspaning 

 


 

Måste få skryta

 

Inkallningen på skogen sitter som en smäck   

 

Trots lockelser och störningar   

 

Sa jag att hon är SNYGG   

 

Idag kommer Ace....gissar att Kärstin blir hysteriskt GLAD.....tur det finns kompostgaller





   

Av Kärstin - 26 april 2018 06:36

Ja det som tar tid när man ska hålla på med en blogg är ju ALLA bilder....jag fotar på tok för mycket och då måste ju alla bilder gås igenom och det är något som jag inte tycker är kul för det tar tid. Ja inte för att jag redigerar så mycket, på sin höjd så klipper jag bort sånt som inte ska vara med men det tar tid och då tappar jag lusten...kan ju iof fota mindre   

 

Jag o Kärstin har sån himla tur att vi får åka med Yvonne på hundträningarna i Grängesberg   

 

Det är jättekul att vara med på träningarna, lite blandad träning och prova på som här Nosework

 

Znö tittar på

 

Yvonne o Trulsa

 


 

Markerat...Trulsa är så duktig på detta

 

Och så vi då................................

 

Med en matte som har hubbabubba i huvudet så är det inte det lättaste hälsar Kärstin

 

här försöker jag tydligen fuska och pekar med fingret DEN där är det doft i   

 

Duktig Kärstin   

 


 

Liisa o Fanny testar lite rallylydnad

 

Publiken   

 

Jag vet inte hur många gånger vi har varit med men nu går det riktigt riktigt bra....nu kan vi vara med utan att det känns som att det blåser full storm i torkvindan....nu är det nån vindpust då o då bara

 

Även om Kärstin allra helst skulle vilja busa med ALLA

För hennes måtto är ju ALLA älskar Kärstin

 

Nåja...tycker blicken från Fanny talar sitt tydliga språk   

 


 


 

Kärstin o Trulsa tränar platsliggning

 

Olika storlekar och raser är med

 


 


 

Så söt!!

 

Måste lära mig namnen

 

Trulsa

 

Så synd att jag inte vet namnet på alla

 


 

Namnet Lycka passar denna damen såå glad

Tok Kärstin     

 

Kärstin o Trulsa

 


 

  

 

Sen är vi med på hundpromenad i Ludvika på tisdagar...ja nästan varje gång

 

Väldigt nyttig träning

 

Som nu verkligen gett resultat...vet att jag tänkte efter första gången i vintras ALDRIG mer

Kärstin drog som en ardenner i kopplet jag hade  blåsor i händerna  

 

Men nu så går det riktigt bra

 

Du o jag matte   

 

Så fin....men vet ju inga namn...får ta reda på det!

 

Tjuvlukta i rumpan måste man göra ibland   

 

Frida kikar in på affären för att se om dom hade något gott

 

Två flatte flickor

 

Så himla söta

 


 

  

Hallå snygging sa Kärstin  

 


 

Frida 

 

Kärstins lilla förråd med allehanda saker jag plockar av henne...som hon annars skulle mola i sig ...bland annat en råttfälla o en solcellslampa   skithund

 

Tror banne mig hon håller på att bli snygg   

Trodde att hon hittat en trädrot att leka med här.....

 

Det var det inte

   

Men kul hade hon...

 

Tills jag zoomade med kameran och såg vad det var

 

Då var det roliga slut....urk   

 

  

 

Nu är snön borta men vilken underbar skare vi hade i flera veckor

 


 

Perfekt för tok Kärstin att springa på 

 

Nu har jag insett att ormsäsongen börjat, har inte sett någon än tack o lov...men sedan min förra leonberger blev biten i både tass o nos samma gång så har jag fått ormfobi...fyy så sjuk hon blev, så nu ska Kärstin ha gummistövlar i skogen   

 

Suck....snart börjar dessa härja också...fladdermössen, dom bor i våran sovrumsvägg...lever loppan där inne i c,a 2 månader....låter som dom åker kana i väggen, ja det är väl ungj-a som härjar...är ju barnkoloni i väggen , vi gjorde ett försök att få dom att flytta och satte upp fladdermusholkar...jo tjena ....var väl fel tapeter eller något så det gillades inte

 

Vill inte ens tänka på vad Kärstin kommer göra när det börjar låta i väggen

 

Suck....

 






Av Kärstin - 16 april 2018 07:44

Ja i lördags var jag och Kärstin till Ludvika på utställning. När jag anmäler till utställning har jag bara ett mål...att Kärstin inte biter domaren eller fäller mig i ringen   och hittils har det gått enligt planerna! Bara det att när det går för lång tid ballar hon ur och jag får känna på hennes tänder...ja det fick Bosse också, hans ben råkade vara i vägen   förlåt!! Och tack Mia för godiset...det får du gärna göra om     

 

fotograf Lena Källström

 

Kärstin skötte sig utmärkt och fick ett HP (hederspris) och ett BIR (bäst i rasen) ja hon var själv valp men ändå   fotograf Lena Källström

 

Men i gruppfinalen åkte vi ut, men så nöjd att hon sköter sig med andra hundar och en som var med hade en pipleksak och grejade med men det struntade Kärstin i. 

 

Såå fin kritik!!

 

Hon träffade på finska lapphunden Sten och han var ju bara så rolig att rulla runt med...Sten hade sin matte Eva med sig också   fotograf Lena Källström stort tack för bilderna   

 

När vi kom hem var hon så trött så det tog en lång stund innan hon klev ur bilen

 

Nu njuter vi av dom sista dagarna med snö här uppe vid torpet

 

Sen kommer väl ormäckelpäckel fram så vi får passa oss för dom

 


 

Och fästingarna... inte bara kul med våren

 


 

Ingen av mina andra hundar har grävt....Kärstin gräver mest hela tiden i snön...i höstas grävde hon ju minhål i gräsmattan också hoppas hon har slutat med det!!

 

Här kom hon just på att hon grävt ett stort hål på åkern och fick bråttom

 

hej o hå 

 

men gjorde en rejäl missbedömning

 

och snubblade i gropen och åkte en bit på skaren

 

hon såg lite snopen ut men det gick bra ...pust

 

Jag har aldrig varit med om en sån här skare förut...inte så länge iallafall

 

Vi har tagit oss överallt på skaren

 


 

Hoppelihopp

 

Jag hatar när hon springer med pinnar för hon har dom på detta viset....skitfarligt jag tar alltid av henne dom

 

Den som gräver en grop osv   

 

Neej inte upp där.............

 

Tjeena matte kom du också

 


 


     


 

Snygg som få   

 


 



Av Kärstin - 12 april 2018 09:50

Ja nu var det längesen jag fick fingrarna ur och skriva något här. Tänker iallafall att jag skulle blogga men nä sen blir det inte av. Men nu så 

 

Vi har ju haft så mycket snö och plogkanterna har varit höga och det har varit jättekul att balansera på för Kärstin

 

Kanonbra träning

 


 

Nu har dom tack och lov börjat smälta!

 

Kärstin har inga som helst problem att leta på saker att leka med

 

Eller leta...hon gräver tills hon hittar något

 

Den här gången var det en träbit som hon kastade runt med

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Det är så skönt att hon får vara lös 

 

Det syns att hon njuter

 


 

Tok Kärstin har ett stort springbehov


 


 

Tur det rinner vatten ur stuprännan så hon slipper vara törstig

 

Jättegott

 


 

Hon ska på utställning till helgen och jag hade INTE tänkt att duscha henne då hon VAR ren och fräsch i pälsen

 

Men efter tisdagens hundpromenad där Liisa o Bosses hundar rullade runt med henne i grus och annat snusk så måste jag nog duscha henne...eller så kör jag hem henne till dom skyldiga så kan dom fixa till henne   

 

Glad Påsk...ja påsken har ju varit det har inte snurrat runt i huvudet på mig...inte så mycket iallafall   

 

Ska försöka blogga snart igen...ha dä bra så länge  



Ovido - Quiz & Flashcards