Kärstin

Direktlänk till inlägg 16 april 2018

Inofficiell i Ludvika

Av Kärstin - 16 april 2018 07:44

Ja i lördags var jag och Kärstin till Ludvika på utställning. När jag anmäler till utställning har jag bara ett mål...att Kärstin inte biter domaren eller fäller mig i ringen   och hittils har det gått enligt planerna! Bara det att när det går för lång tid ballar hon ur och jag får känna på hennes tänder...ja det fick Bosse också, hans ben råkade vara i vägen   förlåt!! Och tack Mia för godiset...det får du gärna göra om     

 

fotograf Lena Källström

 

Kärstin skötte sig utmärkt och fick ett HP (hederspris) och ett BIR (bäst i rasen) ja hon var själv valp men ändå   fotograf Lena Källström

 

Men i gruppfinalen åkte vi ut, men så nöjd att hon sköter sig med andra hundar och en som var med hade en pipleksak och grejade med men det struntade Kärstin i. 

 

Såå fin kritik!!

 

Hon träffade på finska lapphunden Sten och han var ju bara så rolig att rulla runt med...Sten hade sin matte Eva med sig också   fotograf Lena Källström stort tack för bilderna   

 

När vi kom hem var hon så trött så det tog en lång stund innan hon klev ur bilen

 

Nu njuter vi av dom sista dagarna med snö här uppe vid torpet

 

Sen kommer väl ormäckelpäckel fram så vi får passa oss för dom

 


 

Och fästingarna... inte bara kul med våren

 


 

Ingen av mina andra hundar har grävt....Kärstin gräver mest hela tiden i snön...i höstas grävde hon ju minhål i gräsmattan också hoppas hon har slutat med det!!

 

Här kom hon just på att hon grävt ett stort hål på åkern och fick bråttom

 

hej o hå 

 

men gjorde en rejäl missbedömning

 

och snubblade i gropen och åkte en bit på skaren

 

hon såg lite snopen ut men det gick bra ...pust

 

Jag har aldrig varit med om en sån här skare förut...inte så länge iallafall

 

Vi har tagit oss överallt på skaren

 


 

Hoppelihopp

 

Jag hatar när hon springer med pinnar för hon har dom på detta viset....skitfarligt jag tar alltid av henne dom

 

Den som gräver en grop osv   

 

Neej inte upp där.............

 

Tjeena matte kom du också

 


 


     


 

Snygg som få   

 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards