Kärstin

Direktlänk till inlägg 26 april 2018

Det som tar tid

Av Kärstin - 26 april 2018 06:36

Ja det som tar tid när man ska hålla på med en blogg är ju ALLA bilder....jag fotar på tok för mycket och då måste ju alla bilder gås igenom och det är något som jag inte tycker är kul för det tar tid. Ja inte för att jag redigerar så mycket, på sin höjd så klipper jag bort sånt som inte ska vara med men det tar tid och då tappar jag lusten...kan ju iof fota mindre   

 

Jag o Kärstin har sån himla tur att vi får åka med Yvonne på hundträningarna i Grängesberg   

 

Det är jättekul att vara med på träningarna, lite blandad träning och prova på som här Nosework

 

Znö tittar på

 

Yvonne o Trulsa

 


 

Markerat...Trulsa är så duktig på detta

 

Och så vi då................................

 

Med en matte som har hubbabubba i huvudet så är det inte det lättaste hälsar Kärstin

 

här försöker jag tydligen fuska och pekar med fingret DEN där är det doft i   

 

Duktig Kärstin   

 


 

Liisa o Fanny testar lite rallylydnad

 

Publiken   

 

Jag vet inte hur många gånger vi har varit med men nu går det riktigt riktigt bra....nu kan vi vara med utan att det känns som att det blåser full storm i torkvindan....nu är det nån vindpust då o då bara

 

Även om Kärstin allra helst skulle vilja busa med ALLA

För hennes måtto är ju ALLA älskar Kärstin

 

Nåja...tycker blicken från Fanny talar sitt tydliga språk   

 


 


 

Kärstin o Trulsa tränar platsliggning

 

Olika storlekar och raser är med

 


 


 

Så söt!!

 

Måste lära mig namnen

 

Trulsa

 

Så synd att jag inte vet namnet på alla

 


 

Namnet Lycka passar denna damen såå glad

Tok Kärstin     

 

Kärstin o Trulsa

 


 

  

 

Sen är vi med på hundpromenad i Ludvika på tisdagar...ja nästan varje gång

 

Väldigt nyttig träning

 

Som nu verkligen gett resultat...vet att jag tänkte efter första gången i vintras ALDRIG mer

Kärstin drog som en ardenner i kopplet jag hade  blåsor i händerna  

 

Men nu så går det riktigt bra

 

Du o jag matte   

 

Så fin....men vet ju inga namn...får ta reda på det!

 

Tjuvlukta i rumpan måste man göra ibland   

 

Frida kikar in på affären för att se om dom hade något gott

 

Två flatte flickor

 

Så himla söta

 


 

  

Hallå snygging sa Kärstin  

 


 

Frida 

 

Kärstins lilla förråd med allehanda saker jag plockar av henne...som hon annars skulle mola i sig ...bland annat en råttfälla o en solcellslampa   skithund

 

Tror banne mig hon håller på att bli snygg   

Trodde att hon hittat en trädrot att leka med här.....

 

Det var det inte

   

Men kul hade hon...

 

Tills jag zoomade med kameran och såg vad det var

 

Då var det roliga slut....urk   

 

  

 

Nu är snön borta men vilken underbar skare vi hade i flera veckor

 


 

Perfekt för tok Kärstin att springa på 

 

Nu har jag insett att ormsäsongen börjat, har inte sett någon än tack o lov...men sedan min förra leonberger blev biten i både tass o nos samma gång så har jag fått ormfobi...fyy så sjuk hon blev, så nu ska Kärstin ha gummistövlar i skogen   

 

Suck....snart börjar dessa härja också...fladdermössen, dom bor i våran sovrumsvägg...lever loppan där inne i c,a 2 månader....låter som dom åker kana i väggen, ja det är väl ungj-a som härjar...är ju barnkoloni i väggen , vi gjorde ett försök att få dom att flytta och satte upp fladdermusholkar...jo tjena ....var väl fel tapeter eller något så det gillades inte

 

Vill inte ens tänka på vad Kärstin kommer göra när det börjar låta i väggen

 

Suck....

 






 
 
Rose-Marie

Rose-Marie

26 april 2018 10:07

Härligt 😁

http://Www.kennelartemis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards