Kärstin

Direktlänk till inlägg 30 april 2018

Spöken

Av Kärstin - 30 april 2018 06:16

Ja jag tror att Kärstin är i nån form av spökålder? Kommer den nu tro? Iof har hon varit lite spökig mellan varven men nu är det mer, en trädstock häromdagen fick raggen att resa sig och hon mumlade något innan hon tog en stor lov runt för att sen närma sig den och skummet nere i bäverbäcken rörde sig och i hennes ögon låg det nog ett spöke där men tillslut gick hon fram med lååånghals och smakade tillslut på skummet  

 

hm.....har du öppnat fönstret?

 

Ett glas vatten och 1,2.3,4,5,,6,10 st  frolic tack

  

Spaning på byn

 

Kollar på vattnet vid dammluckorna

 

Det lät en del

 

Men det brydde hon sig inte i

 

Sen kollade vi om bryggorna höll

 

Och smakade på vattnet

 

Det var gott

 

Vad är det som låter undrar Kärstin ?

 

??

 

Huuu det var vildvittrorna   

 

Titta dit

 

Och titta dit

 

Och titta hit   

 

Kärstin är redo att kasta ankaret

 

Tjuvkikar in på någons gård

 

Röda korset hade inte öppet

 

Sen hjälpte vi grannen Frej som hade lyckats få in grimman i munnen...lyckades få Kärstin att ligga still så jag kunde hjälpa honom...i sista sekunden gjorde Kärstin ett bushopp men jag lyckades ha henne på rätt sida stängslet   

 

Grannarna Sam o Ophelia var inte på bushumör idag

 

Så då tog Kärstin till repet   

 

Det var ju bara så kul

 


 

Och tränade stå

 

Och blev sååå snygg   

 

Den otroligt livsfarliga trädstocken

 

Besegrat monstret

 

Jag har sagt det förut..

 

Hon är jätteduktig att roa sig själv

 

Det är ju bra

 


 

Men oftast inte

 

För hon gräver överallt och hittar mycket skit som hon inte ska äta på

 

Hon håller på att bli riktigt snygg...i mina ögon iaf   

 

I skogen far hon fram som en tok

 

Jag har oftast hjärtat i halsgropen

 

Dessa hopp bara rätt ut

 


 


 


 


 


 

Finns några snöfläckar kvar än

 

Perfekt att svalka sig i 

 

Den här stenen hoppar hon självmant upp på varje gång vi går förbi

 

Fågelspaning 

 


 

Måste få skryta

 

Inkallningen på skogen sitter som en smäck   

 

Trots lockelser och störningar   

 

Sa jag att hon är SNYGG   

 

Idag kommer Ace....gissar att Kärstin blir hysteriskt GLAD.....tur det finns kompostgaller





   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards