Kärstin

Alla inlägg under maj 2018

Av Kärstin - 27 maj 2018 07:40

En morgon efter promenad så stannade Kärstin kvar ute, hon somnade på stenplattorna och efter en liten stund hör jag ett avgrundsmorr och sen skäller hon sitt varningsskall....tittar ut och ser henne stå där med raggen rest. Jag springer ut och tänker men nu har det snurrat runt i huvudet ordentligt på henne   

 

men det var denna lilla krabat som chockat henne

 

första gången jag ser en igelkott här hos oss

 

jag har döpt honom till Sticky

 

han är skitsur och låter som en utombordsmotor och fräser som en orm

 

han bor tydligen under vårat uthus....det har Kärstin visat mig.....jag ger honom vatten och sen får han lite hundmat, jag hoppas det är bra för honom...surpuppan får gärna stanna hos oss

 

Premiärbadade med Kärstin igår det gick jättebra...och jag kom i våtdräkten men kom knappt ur den   

 

Jag hatar min flytväst som åker upp och blir som ett segel

 

vilar lite

 

min snälla syster som fotat oss badnymfer   

 


 


 

Hej o hå sen skulle hon upp...tur man käkar dunderhonung till frukost   

 

Och sen torkas...men Kärstin har en jättebra päls, torkar fort

 

efter bad blev det fika

 

Gott med glass....tack syster för assistans och fika igår   

 

Den lilla baljan är perfekt att leka i när det är så varmt, skvätta vatten är ju bara så roligt

 





Av Kärstin - 25 maj 2018 06:50

Eller bada och bada! Det liknade väl mest dränkningsförsök. ALLA älskar Kärstin...eller nä men det är ju det hon tror!

 

Lilla smidiga Ophelia slänger sig efter sin boll

 

Kärstin...............

 

Ja Kärstin slänger sig i efter en intet ont anande Ophelia

 

som fick en chock när hon känner svallvågen

 

Stackars Ophelia gapar så hon kunde svalt hela sjön....nejdå hon har sin boll i munnen

 

väääänta på mig sa Kärstin....hon påminde om en flodhäst där hon välde fram....

 

Se så lycklig Ophelia var över att Kärstin ville bada med henne 

 

Men du då Garbo ska vi leka vem dränker vem?

 

Nej tack sa Garbo

 

och simmade ur bild

 

Ja jösses det var nog sista gången Kärstin blev inbjuden att bada med Garbo o Ophelia om dom själva får välja   

 

Annars orkar vi inte så mycket i värmen

 

Eller jo Kärstin orkar...

 

Är vi i torpet drar vi till skogs tidigt så hon får springa av sig

 

Sen blir det en del vattenlek

 

Tänk att vatten är så kul

 

Igår när jag lämnat vattnet på för att fylla en liten pool och gick in i 2 min så var slangen trasig ...mystiska hål så det sprutade åt alla håll   

 


 

Hon säger att hon inte gräver....konstigt att hon för det mesta har brun tunga   

 

Fast här råkade den vara ren

 


 

Balansen är det inget fel på

 


Av Kärstin - 23 maj 2018 06:11

Ja faktiskt så tänker jag ibland   ja att jag ska blogga men det blir inte av, tror jag skriver detta varje gång jag bloggar också så det blir lite papegoja - tjatigt   

Nåväl vad händer här då? Tja vi tränar på/ slåss som vanligt jag o Kärstin som har blivit betydligt mycket lugnare.....men har såklart sina flippa ur dagar....huuu då är hon hemsk, detta att hon anser att jag är av samma skrot o korn som henne så mig kan man använda som tuggleksak. Jaa jag provar det mesta...avled....vara bestämd....meen det slutar med att jag har lust att surra in hela jä*** Kärstin med silvertejp o kasta henne i bäverbäcken!!!

 

Och detta förbenade ätande på ALLT!! Varför liksom? Maskrosblommor och utblommade sådana med frön...mmmmums....förstår inte att hon tycker om allt....borstar jag henne och lägger det lilla pälsen som blir då äter hon upp det också?! Rötter och gräsklipp....hon tuggar så det knastrar i tänderna...igår kom hon med något plåtliknande i munnen fattar inte var hon hittar allt...eller jo iof hon gräver fram mycket skit. Nästan så man tror att det är brist på något....hon äter iallafall torrfoder till frukost nu då hon annars äter färskfoder och det har hon mest lortat med men sedan hon börjat få torrt på morgonen äter hon också färskfodret till kvällen, och så mycket enklare om man ska ut och åka om man har torrfoder med...

 

Våra grannar på åkern

 

Så roliga att titta på...hon skrämmer dom inte, jag var ju van med tokiga BollnäsTrollet som vrålade rakt ut bara dom tittade på henne

 

När vi är i skogen får hon balansera på både stenar och träd som ramlat......

 

MEN...............

 

Jag sa inte till henne att klättra

 

upp på en rotvälta som var väldigt hög dessutom

 

hon är liksom lite gränslös

 

jag lovar jag var rädd att hon skulle ramla ner

 

det här är Kärstins sten...tror jag skrivit det förr...hon bara måste upp på den här när vi går förbi....kan bero på att hon får godis då   

 

sen tyckte hon jag skulle få lite däng av denna ruska

 

allt nytt måste provas

 

här ska gurkorna bo inte Kärstin

 

en stor barkbit i käften så hon såg inget spelar ingen roll man kan springa ändå

 


 


 

När hon fick bada häromdagen

 

så simmade familjen surisar en bit ut

 

Ja jag vet att dom drar om det kommer en hund emot dom.....

 

bara det att jag inte har båt att hämta upp en hund som säkerligen simmar huuur långt som helst för att följa efter dom 

 

så det fick bli lina på

 

men hon simmade likabra för det

 


 

Nej det är ingen grävling som gjort detta...detta grävande gör mig också galen..ja man kan väl inte bli något man redan är`Men hon gräver o gräver ...här hade jag tagit bort kompostgallret för jag trodde inte hon skulle gräva här..överallt gräver hon

 

Att fiska upp godis ur en skål med vatten är kul

 

tok Kärstin

 

Sen har vi varit på utställning....här kollade domaren om Kärstin borstat tänderna    och det hade hon

 

Och sen skulle vi springa...den ena behöver definitivt öva på svansföringen hälsar Kärstin   

 

Kärstin skötte sig utmärkt...hon har börjat att passa mycket när hon rör sig men inte ett pass steg gjorde hon i ringen...men det var så varmt att hon var inte den piggaste denna dagen

 

Hon fick strålande kritik och jag är så stolt...men inser att vi har massor att öva på om vi ska ha något i ringarna att göra om vi nu ska fortsätta ställa ut? ...fick jättebra råd av Maria som var där med två av sina leonberger.

 

Fina Pennie var där med sin matte RoseMarie...det gick jättebra hon fick cert minsann, sen blev det inga mer bilder från utställningen, har man Kärstin i ena änden är det svårt att fota!!

 


 


 


 

Nej jag har inte satt fast henne med tänderna....hon råkade hitta bandet jag har till grinden


Av Kärstin - 12 maj 2018 07:18

Ja nu ska jag blogga....men så gör jag något annat....lite guldfisk varning   jaja så är det. Iallafall så var vi fanclub till Ace och Carina förra helgen när dom skulle tävla i nosework i  Dala Floda . Vi hyrde ett jättefint hus alldeles i närheten av tävlingsplatsen = gångavstånd.

 

Det var lugna fina hundar vi hade med   

 

Deras säng var jätteskön 

 

Så ni får ta golvet sa dom    

 

Kärstin kan nog liknas vid en stalker

 

Every step you take every move you make ill be watching you   

 

  

 

jaa liite bus blev det väl ....det blev lite fartränder i golvet...var väl Ace som hade för långa klor   

 

Du o jag Ace

 

Man skulle kunna tro att Ace gillar ostkrokar   

 

Tävlingsdags

 

I väntan på sin tur får man sitta och känna sig dum bakom nån jä*** havremoppe / Ace

 

Hur det gick på tävlingen? BRA såklart dom fixade sitt andra diplom så himla duktiga och så roligt att se deras teamwork   STORT GRATTIS och tack för alla tips och råd så Kärstin och jag tränar rätt hemma   

Blev tyvärr inga fler bilder från tävlingen då jag filmade åt Carina.

 

Kärstin fick komma till tävlingsplatsen när det var slut i väntan på prisutdelningen...absolut bäst så   

 

Utanför gärsgårn i torpet har älgarna börjat vara

 

Kärstin har inte sett dom ännu...jag har lyckats hållt henne inne när dom varit så här nära

 

Men doften i näsan har hon...syns så väl när det är älg i närheten...vem vet hon kanske ansöker om en plats i jaktlaget till hösten

 

Lade ett viltspår åt henne som vi inte gjort sedan i höstas, en ringrostig matte som sullar med blod och har nog det mesta på byxorna   

 

Men det var inga problem för en mallig Kärstin! Häromdagen hade jag virrat till det så jag trodde någon räv stulit klöven...Kärstin tappade spåret och jag hade inte snitslat hela spåret för fru smart trodde hon skulle komma ihåg   hon virrade hit o dit.....jag stannade och tänkte bryta men dååå hittade hon på spåret igen...sååå duktig, dessutom hade det blivit himla varmt så det var suveränt gjort! Nu ska jag försöka hitta någon som kan lägga ett RIKTIGT spår åt oss så jag får se hur hon tar det!

 

Neej det är inte jag säger hon som grävt...det måste vara räven   

 

Motionera pinnar måste man också göra

 


 



Av Kärstin - 3 maj 2018 11:25

Ja Kärstin trodde nog att det var julafton sista april    Ace med familj kom och hälsade på och stannade över natten!

 

I väntan på Ace

 

Så kom han då äntligen...Kärstin höll på att slå knut på sig själv av glädje

 

Ace blev i princip manglad

 

Tur att han är snabb

 

Så det är ju lätt att finta henne

 

Kärstin har inte det där rätta pejlet

 

på hur och var / vad hon springer in i....hon glömmer att titta....och är man inte med så är det väldans lätt att man ligger pladask....vissa var nära att landa på backen, nej det var inte jag   

 

Alla sätt är bra 

 

När man iaktar hundar som leker då behöver man ingen tv...så roliga att titta på

 


 

Inte lätt att äta med två hundar i knät   

 

Finns det hjärterum osv

 

Så himla roligt att se Kärstins glädje...iof ser det ut som hon ätit upp hans nos här

 

Ace var väl kanske inte lika imponerad av Kärstin   

 

Ibland sa han till henne....men det hörde hon inte för han ryter ungefär lika tufft som Mowgli i djungelboken

 

snällaste Ace

 

Jihaa hoppla Kärstin sa Ace och greppade hennes öron som det vore tyglar 

 

Krokodil Kärstin

 

Här röt han till   

 

Bäst att kolla så han är duktig och äter upp sin mat   

 

Knähund   

 

Att döma av Ace min så luktar det nog inte så gott    

 


 

  

 


 


 


 

Två i en

 


 


 

Ace sprang som en tok och Kärstin kunde såklart inte hänga med...tillslut blev hon så frustrerad så hon tjöt rakt ut

 

Ace räddning att han hinner undan annars vore han nog platt

 




Ovido - Quiz & Flashcards