Kärstin

Direktlänk till inlägg 12 maj 2018

Nu ska jag blogga

Av Kärstin - 12 maj 2018 07:18

Ja nu ska jag blogga....men så gör jag något annat....lite guldfisk varning   jaja så är det. Iallafall så var vi fanclub till Ace och Carina förra helgen när dom skulle tävla i nosework i  Dala Floda . Vi hyrde ett jättefint hus alldeles i närheten av tävlingsplatsen = gångavstånd.

 

Det var lugna fina hundar vi hade med   

 

Deras säng var jätteskön 

 

Så ni får ta golvet sa dom    

 

Kärstin kan nog liknas vid en stalker

 

Every step you take every move you make ill be watching you   

 

  

 

jaa liite bus blev det väl ....det blev lite fartränder i golvet...var väl Ace som hade för långa klor   

 

Du o jag Ace

 

Man skulle kunna tro att Ace gillar ostkrokar   

 

Tävlingsdags

 

I väntan på sin tur får man sitta och känna sig dum bakom nån jä*** havremoppe / Ace

 

Hur det gick på tävlingen? BRA såklart dom fixade sitt andra diplom så himla duktiga och så roligt att se deras teamwork   STORT GRATTIS och tack för alla tips och råd så Kärstin och jag tränar rätt hemma   

Blev tyvärr inga fler bilder från tävlingen då jag filmade åt Carina.

 

Kärstin fick komma till tävlingsplatsen när det var slut i väntan på prisutdelningen...absolut bäst så   

 

Utanför gärsgårn i torpet har älgarna börjat vara

 

Kärstin har inte sett dom ännu...jag har lyckats hållt henne inne när dom varit så här nära

 

Men doften i näsan har hon...syns så väl när det är älg i närheten...vem vet hon kanske ansöker om en plats i jaktlaget till hösten

 

Lade ett viltspår åt henne som vi inte gjort sedan i höstas, en ringrostig matte som sullar med blod och har nog det mesta på byxorna   

 

Men det var inga problem för en mallig Kärstin! Häromdagen hade jag virrat till det så jag trodde någon räv stulit klöven...Kärstin tappade spåret och jag hade inte snitslat hela spåret för fru smart trodde hon skulle komma ihåg   hon virrade hit o dit.....jag stannade och tänkte bryta men dååå hittade hon på spåret igen...sååå duktig, dessutom hade det blivit himla varmt så det var suveränt gjort! Nu ska jag försöka hitta någon som kan lägga ett RIKTIGT spår åt oss så jag får se hur hon tar det!

 

Neej det är inte jag säger hon som grävt...det måste vara räven   

 

Motionera pinnar måste man också göra

 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Skapa flashcards