Kärstin

Direktlänk till inlägg 5 juli 2018

Geps Big Bears Baffin Eskimo <3

Av Kärstin - 5 juli 2018 08:29

Ja Kärstin heter ju så i stamtavlan....liite långt att kalla in henne med det namnet så Kärstin är lite lättare att ropa    Igår fyllde hon 1 år!! Vad fort det går....minns det som igår när jag satt på kökssoffan och lipade för den lilla krokodilen hade perforerat armarna och tårna...jaa hela kroppen, och kläderna såg värre ut än en luffares kanske att jag inte luktade lika illa,  vet att jag tyckte det var synd att jag inte hade silvertejp hemma   Nu är hon snäll...jättesnäll nästan jämt! Busigheten finns ju där och hon är enormt uppfinningsrik. Man kan inte släppa henne många minuter utan att hon hittat på något tok.

 

Vi var ju i Edsbyn i helgen och Kärstin stor trivdes, busa med Ace som kanske tyckte hon var liiiite dryg mellan varven men då sprang han ifrån henne han gjorde åttor runt henne han är ju supersnabb, men denna gång lekte dom jättebra och Ace var nog glad att Kärstin inte tuggade på honom som hon gjorde första gångerna. 

 

Efter utställningen drog vi till skogs upp på Kråkberget för att ha piknik

 

Det var varmt så det var tur vi hade många vätskepauser på vägen upp

 

Hundarna var långt före oss....men denna   henne fick vi vänta på....tycker stilen påminner om Gollum han i sagan om ringen   

 

Hundarna undrar om hon behöver hjälp  

 

Nåväl tillslut dök hon upp, sen skulle godsakerna dukas upp och hundarna var villiga att hjälpa till

 

Kan ju säga att Kärstin "råkade" sätta i sig ett halvt paket skinka bara så där ...hoppsan Kärstin   

 

Så mycket gott och som vanligt åt jag mest   

 

Hundarna undar varför hon trycker in en macka i håret   

 


 

Sen mitt i natten skulle vi nerför berget....ja ni ser ...hundarna kommer till undsättning direkt, undrar hur mycket yrsla hon dragit i sig? Tur en annan är skötsam   

Tusen tack Carina för en såå j-la rolig kväll på kråkberget det här gör vi om   

 

Att fota två galenpannor är inte det lättaste

 

Nöden har ingen lag även om man har en boll i munnen

 

Så roligt för Kärstin att få busa med någon som gillar henne

 


 

Att se Kärstin så lycklig att få busa är en fröjd för ögat

 

Och en Ace som orkar huuur mycket som helst

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Ska vi bada undrar Kärstin?

 

Nej tack sa Ace och puttade i Kärstin

 

Som glatt simmade iväg

 

Fick denna HELT underbara termosmugg av Evelina!!! Tänk en egen mugg med Kärstin på den är såå fin!! Jag blev såå glad och rörd   TUSEN TACK du är en underbar människa   

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Skapa flashcards