Kärstin

Direktlänk till inlägg 17 juli 2018

Bara bad

Av Kärstin - 17 juli 2018 07:35

Ja inte mycket mer att hitta på i denna värme för Kärstin. Är så glad att hon gillar att simma....undrar vad man annars skulle hitta på åt henne? För hon måste röra sig för att inte gå i spinn.  För promenader går ju inte på dagen, nu är ju hon och jag uppe före tuppen för det mesta så promenad kan vi ta på morgon innan frukost...i morse var det bara 11 gr perfekt promenadväder. Ja iof behöver jag väl inte hitta på saker åt henne det fixar hon så bra själv

 

Hon har nästan helt slutat klättra på mig när vi simmar, jätteskönt så slipper man se ut som man randat kroppen med blå/röda stripes...och jag vill ju så gärna ta ett SOR men det får bli nästa år i såfall

 

Här tyckte hon jag behövde mun mot mun metoden

 

Efter den behandlingen lämnade hon mig åt mitt öde

 

En surikat? Nej då bara Kärstin som hör barn plaska längre bort och undrade om dom behövde räddas...men jag satte stopp för det


 

Tok Kärstin 

 

Vi har ju så många harar på våran gård och nästan varje morgon så får dom sig en jagning av Kärstin

 

I morse var jag lite trött i mössan och öppnade grinden precis efter att hon jagat ut en.....

 

Men "harkel harkel" jag tog i från tårna STANNA.....trumvirvel....Kärstin stannade   

 

Att hon för någon dag sen JAGADE haren runt på våran åker hör inte hit tycker jag   

 


 

Det närmar sig semester...tillsammans med Ace och hans familj.....vi ska dela stuga....en liten stuga  

 

Kärstin kommer vara överlycklig....hur vi andra kommer vara återstår att se

 

Nädå det blir säkert alldeles alldeles underbart....får väl hålla tummar att hon inte börjar löpa   

 


 

Är väl ingen fara i början....men ändå

 


 


 


 

Idag blir det bad igen


 

Ha det bra i värmen   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Skapa flashcards