Kärstin

Direktlänk till inlägg 4 december 2018

DP :)

Av Kärstin - 4 december 2018 17:41

JAJAMEN....Kärstin fixade Doftprovet i eukalyptus i söndags i Sandviken. Tänkte INTE anmäla först men efter att Yvonne och Jenny TVINGAT mig och hotat mig med stryk om jag inte gjorde så hade jag väl inget val   Eller nej okej det där var väl inte riktigt sant . Okej....Kärstin ÄR ju Kärstin, nya miljöer då kan hon bli lite...åh aha vad luktar det här? Mm hund...När vi startade så tyckte hon det var MYCKET mer intressant att nosa efter väggen och på golvet   jag erkänner att jag blev nervös och mer STEL.....som ett järnspett som tog små danssteg och tjatade en del på henne....efter vad som kändes som två timmar så bestämde hon sig...jaaa här är doften!!! Tjohooo så glad jag blev   Älskade tok Kärstin...hon var bara tvungen att kolla runt lite först.

 

  TUSEN Tack till Yvonne som var min chaufför och alltiallo...tänkte typ caddie men det är ju golf så försökte med doggybag   men det blev inte heller bra   

 

Yrsla o Sakura 

 

Blixtra

 

Åskai

 

Blixtra o Malin kör lite nosework

 

Jenny försöker dressera....gick ju sådär   

 

Yrsla slickar sig om munnen och tänker äta upp Kärstin

 

Men hon ångrade sig när hon såg Kärstins tokblick

 

Kärstin tricket...slänger sig på rygg

 

Leonbergercirkus

 

Malin har "pli" på sina   

 

Tok Kärstin blev helt till sig 

 

Jaa vem ligger på rygg?

 

Sakura...en svensk känguru

 

hahahaaa kolla!!! Underbara Sakura ...nu är det inte Jennys finger hon hoppar efter utan en korv   

 

  

 

Sen var det nån "harkel" som kom med den goda idén...vi ska väl ha en bild när alla 5 sitter   

 

Ja ni ser...jättelätt

 


 

Så där ja....nu börjar det användas ALLA kroppsdelar

 

Försöker klämma fast med benet  

 

Malin pekar med hela armen   

 

Det går jättebra för Jenny ...Kärstins öron står rakt ut...kanske Jenny skriker ? 

 

Ser ut som jag ger Kärstin fingret

 

Hahahaaaa dom enda som sitter är Åskai och Kärstin   

 

Ser ut som Sakura ska lyfta...jaa hon ska väl hinna ta alla korvar först   

 

Nytt försök

 

Det går jättebra

 

Ju fler kockar

 

Nu har jag tydligen bestämt mig för att dressera Åskai   

 

Lite dirigent också

 

Nu är Ida med och lägger sig i också ....men vad är det bakom hundarna??? En hand...the thing ?   

 

NU jäää......säger Ida nu sitter NI kvar!!! Kolla handen bakom som petar på Blixtra   

 

Nej men titta där...handen har fått en kropp...tycker den ser bekant ut...håller på att strypa Yrsla också   

 

Kärstin funderar vad i allsindar som pågår

 

Alla utom Yrsla bestämmer sig för att dra 

 

    

Tusen TACK Yvonne för roliga bilder   Och tusen tack Malin, Jenny, Ida o Yvonne för en rolig dag hoppas vi ses snart igen   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards