Kärstin

Direktlänk till inlägg 19 december 2018

Fura

Av Kärstin - 19 december 2018 08:10

I förrgår kom jag på den geniala ideén att ta hemvägen över fallet!! Joo det hade ju snöat lite men jag tänkte att det är fruset och bra att gå där så jag behöver inte bekymra mig om att min lilla bruna odåga ska bli smutsig   Jo nog var det rent allt OCH förbaskat ljust med snön, allt flöt ihop och jag såg INTE alla gröpper och rötter....POFF så hade jag stoppat kängan under en rot och stöp som en murknad fura....tog emot mig med armarna och kameran så snön yrde och undslapp mig ett stön....Kärstin kom som en raket och tyckte det där såg skoj ut så fick skydda ansiktet för att inte bli snöpudrad   Kameran klarade sig tack o lov och jag med förutom ömmande armmuskler. Tänkte iaf till och tog kortaste vägen över fallet så vi kom ut på vägen fortare!

 

Kollar in jägarnas näste   man vet aldrig om dom glömt någon limpmacka med korv

 

Dom har röjt lite i skogen

 

så småträd och sly ligger huller om buller

 

det bekymrar inte Kärstin

 

hon plöjer fram som vanligt

 

hon kan inte låta bli

 


 

hej o hå

 

hopp

 

hon hoppar upp på det mesta

 

kan ju bero på att jag belönat allt sånt, som stubbar o nerfallna träd perfekt balansträning

 

kom du också matte

 

synd att bilderna blir så mörka pga snön

 

hon far ju fram som en skogsmaskin

 

erkänner att jag blir liiite nervös ibland

 

tänker på att det är 1 år sedan hon blev så halt och fick gå i koppel i 3 månader!!!!

 

tok Kärstin

 


 

blir det nån godis?

 

Sen när vi kommit ut på vägen så började hon vädra med näsan i vädret

 

talade om för henne att nää du lägg ner det där

 

meen.....

 

sen drog hon som en avlöning...och jag skrek neeej kom HIIIIIIT....STAAAANNAAAAA....men hon hade inga öron  nu var det ju ganska långt från en storväg men jag hörde plogbilen men det hörs ju långt över fallet...men blev faktiskt lite orolig där....jag började gå neråt den lilla väg jag var på men vände och visste inte hur jag skulle göra, jag skrek och visslade så tillslut var jag så torr i munnen att jag fick vara tyst...bestämde mig för att gå neråt igen ....efter 10 min som kändes som en timme så hör jag henne som en blåsbälg och ser henne komma över fallet ovanför...alltså inte från det håll hon försvann....jaja jag blev sååå lättad men trätade och muttrade på henne och talade om att hon aldrig ska få vara lös igen   

 

skithund  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards