Kärstin

Alla inlägg den 13 januari 2019

Av Kärstin - 13 januari 2019 18:16

Ja jösses...igår skulle den andra hälften klippa sig i stan så jag och Kärstin åkte med så kunde hon få gå lite bland folk och fä för en vecka i stillhet gör en Kärstin mycket rastlös....ja gå o gå det blev en nospromenad mycket nytt att dofta på och en o annan hund att kolla in, när jag tyckte det räckte för hennes skull så satte jag in henne i bilen låser den och ska in en sväng på systembolaget   har bara kommit runt hörnet då jag hör ett tjutande...inte är det väl våran bil? Jag backar tillbaka men ser inget och då tycker jag att det låter som en lastbil som backar....beep beep beep osv. Jag går runt därinne och tittar på än det ena än det andra innan jag handlar det jag ska ha och går sen ut. Närmar mig bilen och ser då att den blinkar som ett jäkla flipperspel men den är då tyst!! Skäms och tänker hoppas inte Kärstin blivit skrämd men det har hon inte hon ligger lugnt så jag skyndar mig in i bilen och liksom åker ner i sätet så ingen ska se mig.  Den andra hälften kommer tillbaka och sätter sig i förarsätet och jag berättar om larmet....men då helt plötsligt....pip pip pip börjar det låta i bilskrället....bakluckan åker upp jag vrålar STANNA och hussen med inte för att hon skulle lyssna på honom    men men  Kärstin sitter ju där bak och grindarna har inte kommit på plats än, känner mig pionröd i ansiktet när jag springer bak men hon ligger bara där och ser förvånad ut...tur hon inte studsade ut på parkeringen! Ger honom en blåsning för jag tror att han kommit åt knappen på bildörren så luckan öppnat sig   . Han ser lika förvånad ut som Kärstin gjorde . Stänger luckan och vi sätter oss igen och diskuterar vidare....piip piip pip ...men vad faaaan      luck jäkeln öppnar sig igen jag river upp dörren igen och springer bak till Kärstin som verkligen ser frågande ut,,,vad tusan sysslar du med? Är på väg att stänga luckan när det kommer en farbror gående och undrar försynt...vad är det för ras? Jag har lust att säga skit i det du   men snäll som jag är hoppar jag in i bilen och hör iaf hussen säga det är en leonberger..jaha är det det ...fick lust att öppna dörren och säga näää det är det inte   

Förbannade bilskrälle....ja han startade bilen och vi står still ett bra tag för att se om den tänkte öppna luckan igen men nä tack o lov den förblev stängd!!! Jäkla flipperspel till bil   

 

Kärstin då? Ja såret har gått ihop om man säger så och tasskyddet har jag tagit av...men ! Igår träffade vi på Nisse gråhund på morgonen och Kärstin gör ALLT för hans uppmärksamhet och fullkomligt simmar fram över vägen för att försöka fånga hans uppmärksamhet...behöver jag säga att han tycker hon är dryg ?   

 

Sen tog vi promenaden på stan ....sen när vi kommer hem och tar ut henne ur bilen så hoppar hon på tre ben...men kanske tre steg sen går hon normalt, syns inget konstigt på tassen men blev nog för mycket för ser nu efter vila att hon markerar lite....så denna vecka som kommer får bli lugn ....suck....ja bättre det så det läker ihop

 

Tog fram en älgklöv och la ett blodspår efter vägen...det gick hem och hon sov lääänge efter det, så det ska jag göra i morgon igen

 

VÄRLDENS bästa hund farmor Lena skickade godis till Kärstin som krya på dig hälsning     Kärstin hade såå svårt att koncentrera sig för denna bild då det doftade underbart från hemgjort godis   

 

Lagat mjukisdjur.....hon är expert på att ha sönder dom

 

Det dumma är att hon äter vadden om jag inte ser   och det är väl inte så nyttigt

 

När man ska sova så har man ofta en tass mitt i huvudhöjd....bara vänta på poff...meen du vilken lattjo liten pryl ...mitt i nyllet   

 

Ofta får jag vänta bara för att hon ska bara lyssna eller nosa liiite till bara

 

 

 

jaaa jag kommer....

 

sen.... ska bara   måtte det läka SNART!!!!!

 

Skapa flashcards