Kärstin

Alla inlägg den 18 januari 2019

Av Kärstin - 18 januari 2019 08:33

Tassen verkar vara läkt, ja iaf så visar hon ingen smärta och det ser fint ut. Det syns ju där sticket har varit så det är väl tunnare där. När det är kallt och hon kliver ut i snön på promenaderna så har hon vid två tillfällen lyft upp det benet men bara en kort stund och sen gått vidare och inte visat något mer så jag funderar på om det är känsligare för kyla pga att skadan varit där? Jag har henne lös på gården nu och hon springer som en tok och kan sen ligga ute i en timme eller två så ont har hon inte. Jag undrar hur länge man ska vänta tills jag törs släppa henne på skogen?? Aldrig kanske   Eller så köper jag moonboots och sätter på henne så orkar hon inte springa ifrån mig   

 

När hon inte fått vara lös och springa så blir hon sitt rätta jag....eller ja...egentligen ingen skillnad

 

Hon biter i kopplet och i armar och händerna

 

Jag har gjort nosework, håller på att lära in tricks, gömt godis, leksaker osv

 

Men det lagras så mycket energi och det märker man och vet att snart SNART brister bomben och då är det jag som får det....smack en tugga i rumpan   då diskuterar vi om det    ....men det syns att hon inte bryr sig 

 

Så vara i stillhet längre perioder är ingen HIT liksom

 

Och hon blir retigare med grannhundarna när vi går ihop med dom...tjoff så gör hon sina fyrfota studs och piruetter....dom blir inte såå glada när hon gör så men hon får ju utdelning och det är ju bara såå kul 

 

puss på dig matte

 

Så nu får det vara slut på skador

 


 

Så skönt med den snön vi har nu så det är mjukt åt tassarna

 


 


 

zlatan bollen som jag köpte när Älsa var valp och var försvunnen i flera år den hittade hon på under altanen när hon var på upptäcksfärd där under

 

hej på dig Zlatan 

 


 


 

Och hon roar sig bra själv med bollen...när jag är inne ser jag något swisha till utanför då motionerar hon Zlatan

 


 


 

när solen lyser blir det så fina färger

 


 


 

på morgonpromenaden i förrgår så fick vi sällskap av lilla Chicko med matte...herregud vad roligt det blev tyckte Kärstin...puuuust vad hon drog och gjorde såna där torkvindesnurr....måste komma igång med promenader på stan nu så hon får gå med många nya vovs och skärpa sig   har inte åkt dit då hon gärna simmar runt på backen och jag varit rädd att såret ska gå upp då...hon blev ju halt när vi träffade Nisse gråhund förra helgen och hon gjorde så

 

Vi ska mjukstarta i morgon och gå en promenad med en kompis som vi inte träffat på länge det blir skoj

 


Ovido - Quiz & Flashcards