Kärstin

Alla inlägg den 22 februari 2019

Av Kärstin - 22 februari 2019 09:19

Ja den här Kärstin....ja egentligen inget att skämmas för men lite förargligt tycker jag det är ! När hon har kissat så måste hon tvätta sig ....länge....ja det gör väl inget när det är bara hon och jag men på promenadvägar där det kommer en massa folk och bilar. Hon bara ploffsar ner sig och tvättar och tvättar så det slurpar om det! Bara så där mitt på trottoaren jag brukar försöka locka på henne lite diskret men det hjälper inte. Som nyss då vi hade bara en liten bit hem....först bara tvärnitade hon och la sig ner ja då hade hon en isklump mellan en tå och började gnaga på den så jag hjälpte henne bort med den....men sen vägrade hon resa sig och la sig platt på sidan....jag fräste åt henne kom nu...nää först skulle hon tvätta sig lite!!! 

 

Likadant om det är bara hon och jag på promenad och det kommer någon och går bakom oss....då går hon i princip baklänges...eller ja jag drar henne...för denna där människan är ju sååå klart bara på promenad bara för att träffa Kärstin....ja hon tror faktiskt det

 

Men dom som faktiskt vill hälsa på henne dom är lätträknade, dom tror nog hon är hungrig som hon psykar dom

 

Jag brukar stanna och låta dom gå förbi....idag gick det en människa ut i gatan för att slippa gå nära Kärstin, jag brukar alltid prata högt och säga det där är ingen du känner....undrar vad dom tänker....där står den där tokan och pratar högt med sin galna hund

 

Värst är det ju när hon lägger sig ner när hon inte får som hon vill....kan vara en hund på andra sidan vägen hon inte får gå och hälsa på då kan hon lägga sig mitt i steget mitt i gatan eller för att grannhundarna går bakom då kan man lägga sig ner och försöka busa med dom när dom kommer nära

 


 


 


 

Skorstenen till fågelstugan

 

Helt oförstående

 

Försök att dränka tennisbollen i snön

 


 


 

Hon har köpt sig en ny säng....biabädden äter hon på ibland och den är så ful så nu ska vi se vad hon tycker om denna...ska hämta idag så återkommer med hur hon gillar den nya....på ben

 

Och inte har hon löpt än heller...hon kanske blir unik med det också...Kärstin som adrig löpte...ja löper gör hon ju alla dagar iof   

 

Har inte haft henne lös på ett tag i skogen för det är sån otäck skare så törs inte ifall hon drar och sen skär sönder sig

 

Och dom förbaskade älgarna verkar ha flyttat in på knuten hos oss vid torpet  

 

Dom har hela jä*** skogen att vara på men näää då hos oss ska dom vara

 


 

Ser nya spår varenda morgon efter dom

 


 


 


 

Snön har ju miskat rejält så får väl hoppas dom drar snart

 

Hon är sååå uppmärksam på vissa saker

 

Jag hade kastat ut gammal potatis i komposten

 

Och den skulle ju absolut grävas upp

 


 

 

När man känner doft av älg och är innanför gärsgårn

 


 

Blev lite gamla bilder så några har ni säkert sett om inte annat på fejjan   







Ovido - Quiz & Flashcards