Kärstin

Direktlänk till inlägg 10 mars 2019

Kom ner från taket

Av Kärstin - 10 mars 2019 08:00

Egon Kerrman sjöng den på 60 talet och nej det är inte min melodi så att säga MEN den har setat i mitt huvud sen några dagar pga att Kärstin helt enkelt hoppade upp på slogbodstaket. Jag fattar inte hur hon kan vara så uppfinningsrik. Det är ju inte jättehögt där hon hoppade upp och det hade rasat ner snö där  men hon tänkte fortsätta upp över det andra taket som går ut på framsidan slogboden och det är ju högre och jag var rädd att hon skulle trilla ner och göra sig illa men jag kunde med mitt tjat om godis få ner henne samma håll hon hoppade upp .

 

Hon låg så nöjt och tittade helt oförstående på mig när jag trätade på henne

 

Tjohoo nu drar jag upp mot det andra taket

 

Inga problem

 

Lite halt var det allt

 

Så här ser det ut som oftast när vi går i skogen... nosen i vädret ...så sele och lina är obligatoriskt

 

Är ju bra träning också...men igår gjorde hon ett fult trick och trodde hon kunde dra, jag såg att hon tänkte hoppa över ett dike så jag sa här går vi...swish så tog hon ett jätteskutt och sprang med fyrhjulsdriften i kopplad meeen den elaka torphäxan var med på noterna så det tog tvärstopp och hon fick vackert hoppa tillbaka till torphäxan som trätade på henne

 

Trist att inte kunna ha henne lös då hon har så mycket spring i benen

 

Tur vi har stort inhägnat....

 

Och fortfarande mycket snö i torpet så det tar lite

 

Kan säga att jag har rejäl träningsvärk i benen då vi pulsat runt i skogen hon och jag

 

Ser så roligt ut när hon stannar och tittar på mig med en replängdsavstånd...är det drygt? 

 

 

 

Vi har anmält till utställning....vet inte hur jag tänkte där....jaja

 

Vi har varit på utställningsträning några gånger och det går väl si så där

 

 

 

Sen har vi ju hundhägnet ....Kärstin och Trulsa träffas där ibland så roligt att ha en kompis som orkar med Kärstin skulle ju aldrig våga gå dit när det är träffar där med massa andra hundar   lovar att alla skulle ta sina hundar och gå hem   Men finns det frivilliga så välkomna och lek med mig hälsar Kärstin   

 

När Kärstin ätit kvällsmat så blir hon busig (busigare) då gömmer hon pipleksaker helst under kuddarna sen attackerar hon dom   

 

Skickade in denna bilden till tidningen och den kom med 

 

Så här bart var det fläckvis innan det vräkte ner mer snö

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards