Kärstin

Alla inlägg under april 2019

Av Kärstin - 18 april 2019 07:45

Kärstin sa att hon ville åka iväg och bo på hotell och vem säger nej till det? Så sagt och gjort så styrde vi kosan mot Tällberg. Vi hade bokat trerätters middag på kvällen....men såklart med min tur så sa det poff dagen före och min lukt och smak förvann och hej o välkommen snoret!! Jaja ilandsproblem jag kunde ju gapa och svälja så det var inga problem.

 

Vi bodde på Klockargården

 

vi bodde i stugan längst ner i bild

 

Bor man på hotell får man hoppa i sängarna säger Kärstin, jag håller inte med

 

sängarna var iallafall jättesköna

 


 

Dags för promenad och vi hade iallafall tur med vädret

 

Kärstin tycker det tar för lång tid att komma iväg

 


 


 


 

Kan tänka mig att det är helt enkelt underbart i Tällberg när det blir varmare och man kan sitta nere vid siljan

 

säg cheeeese säger Kärstin   

 

Kärstin har kastat ankaret

 

testar bordet

 

så rolig plåtgubbe som höll i stupröret som att han pinkade syns inte så bra för Kärstin råkade skymma den

 

allt ska testas att hoppa upp på så man får vara med så det inte blir tokigt

 


 

blev mest bilder på Kärstin 

 

otroligt fin utsikt

 


 


 

gäsp....

 

en gammal fin telefonhytt med gamla telefoner i också men dom glömde jag fota

 

Kärstin stannade och undrade vad det var för konstiga barn i trädgården dom var i järn

 

Vi åker gärna till Tällberg igen, så mycket fint att se och mysiga vägar att promenera på

 

hon testade även om duschdraperiet var rätt uppsatt och det var det allt








Av Kärstin - 10 april 2019 08:45

Japp idag är det onsdag hela dagen ifall någon missat det!

Kärstin den odågan har härom dagen återigen lyckats ta sig under det lilla röda huset vi har på gården. En gång i tiden var det meningen att det skulle bli ett "hundhus" där jag skulle hålla till och borsta och duscha mina hundar men av någon konstig anledning har det inte blivit av utan det bara står här nu. Ingen av mina andra hundar har någonsin visat intresse för att gräva sig in där under det var bara katten Sigge som hade det som tillhåll! Men Kärstin...........................det är nu jag skulle vilja ha sånt där piiiiiip   Ja Kärstin är ju som hon vart hon, hon forcerar det mesta i sin väg om hon absolut vill in någonstans....jag har sagt det förut Houdini bröt sig ut och Kärstin bryter sig in! Får väl döpa om Kärstin till hundini. Ja iallafall så erkänner jag att denna gång blev jag lite rädd....jag trodde att hon fastnat på riktigt och var beredd att ringa räddningstjänst eller någon kranfirma för att få hjälp att lyfta bort huset. Det går som balkar under och först såg det ut som hon kilat fast huvudet och hon pep och pep. Men jag kunde med spade och sen händerna gräva så pass djupt.. det var så svårt att komma under med spaden så händerna funkade men det tog ju lite tid men till slut så kunde hon åla sig ut. Nu har jag stängt med fårstängsel runt huset, men vill ha bort det så är någon intresserad så välkommen att hämta huset....ta med bärhjälp   

 

Om hon åtminstonde kunde skämmas lite när hon gjort något fuffens men icke...hon känner sig nog ganska nöjd med lite jord på nosen och i munnen

 

Jag har också sagt detta förut nångång mina hundar tigger inte dom tittar bara   men Kärstin är verkligen galen i grönsaker och bara måste få smaka gurka, sallad o paprika

 

Trulsa och Kärstin var inbjudna till Grannyran postkod som var här i söndags...dom hade tom rullat ut röda mattan till dom   

 

Igår när vi gick i hamnen så ville hon köra häst

 

hon tyckte den behövde röra på fläsket   

 

perfekt att knalla runt i hamnen nu när det står en massa båtar där som har presenningar som flaxar i vinden..det blir rena MH testet ibland 

 

skulle ju boka in HD/ED röntgen så ringde och skulle fått en tid redan på onsdag men det var tydligen 28 dagars karens på sederingen och vi ska på några utställningar så det blev en tid längre fram i stället, ja vi har ju ingen panik

 


 

hoho sorken var är du

 

ja detta kommer bli spännande när hon ska springa i sin vattentunnel med mig hängandes i snöret bakom   

 

duktig tjej som hjälper till att bära hem veden   

 

Någon som vill spela?

 

nähäpp spelar så gärna själv

 

Kärstin säger att fotboll inte är en lag idrott

 


 


 


 


 

Nu är det lite vitt på backen och vi ska ut på en promenad i det isigt kalla vädret, men ha en bra onsdag hörni  




Av Kärstin - 7 april 2019 12:35

Tjohoo vilket team Mia o Kärstin var igår    Vi var på inofficiell hundutställning i Ludvika. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om utställningar jo jag gillar utställningar allmänt men INTE att ställa hund, och det grundar väl sig iof i att jag inte har kunnandet och blir så nervös . Måste träna massor om jag ska bli så där duktig som mina vänner är, det är liksom inte bara att ställa hund!! Och så Kärstin på det då   Men igår var hon jätteduktig och SNÄLL och inte såå busig faktiskt. 

 

Uppvärming...ska det möjligen gå att få Kärstin stilla så pass länge att domaren hinner klämma på henne

 

Hej hopp   här kommer Jenny med sin känguru Yrsla

 

Nu ska vi se om dom kan springa utan att Kärstin fäller Mia...och det var inga problem

 

Kontakt


 

Men matte hjälp mig hur länge ska jag vara still

 

Selma o Lena

 

Sen var det dags

 

Kolla vilket team   

 

och domaren fick känna och klämma

 

Och stilla kunde hon stå medans domaren sa vad som skulle skrivas

 

hej o hå ...även om Kärstin envisas med att springa passgång mellan varven

 

Snygg Selma med sin matte Lena 

 

Och dom vann över oss

 

Yrsla o Jenny....dom är såå duktiga på detta

 

Så fina

 



 

Kärstin blev 2:a jag är superstolt   

 

Jag hade ingen lyckat fotodag...bilderna blev inte nå vidare jag tror alldrig jag fått bra bilder från en utställning inomhus, jaja det syns iaf vad det är på dom   

 

Tusen tack Mia för att du ville ställa Kärstin   ...det gör vi snart om   

 

Selma funderar på vad domaren säger

 


 

Selma

 


 

Selma blev BIG 

 

Yrsla undrar vad Kärstin käkat?

 

fisluktande köttbullar svarar Kärstin o Yrsla sa urk 

 

Kärstin upp o ner

 

Selma vill absolut leka med lilla hunden   

   

Avslappnad en stund iaf

 

Men svårt nån längre stund då roliga Yrsla fanns i närheten

 


 

Ett ljud som Yrsla blev nyfiken på

 

Kärstins uppfödare Gina var där och dömde en annan ras, kul att ses

 

Sammy var också där med sin matte

 

så liten

 

Tusen tack för en rolig dag igår tjejer och tusen tack till min privat chaufför Yvonne vi ses snart igen   







Av Kärstin - 4 april 2019 11:13

URK...ja så luktar det på min toalett just nu! Och det beror inte på att nån har gjort nr 2   Ja det luktar ju iof inte heller parfym men denna odör som är nu vete sjutton om något kan mäta sig med...det är nån som gått och dött i toalett taket antagligen... för vi har kakel på väggen och klinkers på golvet så jag inbillar mig att det kommer från taket! Ja vem är det då kanske någon undrar? Joo det är fru mus såklart   det började i söndags och först trodde jag det var tvättmaskinen som börjat osa surt. Men stanken ökade trots att jag tvättat en tom maskin i 95 gr och jag började ana så jag frågade grannen om han ville komma och lukta lite på min toalett ja inte på toaletten utan i badrummet    och han sa direkt RÅTTA!! Ja okej då är det bara att härda ut en så där två tre veckor då , jag har fönstret öppet så mycket det går och även ställt in lite ättika fåse om det hjälper. Är jätteglad att det inte är i köket iallafall..

 

Kärstin vägrar erkänna att hon glidit halvvägs ur soffan utan ser ut som att det är meningen

 

Date med Trulsa i hägnet

 

Vi hade precis kommit dit när det kommer en bil körandes på gångbanan och parkerar direkt utanför hägnet!!

 

En som ropar och undrar om det är okej om dom släpper in tre hundar till...eh nej svarade vi

 

Då undrade dom om vi skulle vara där länge...men alltså det finns folk

 

Vi svarade ett tag till

 

Dom åkte men kom tillbaka efter 20 min och återigen frågade dom om dom inte skulle släppa in deras tre hundar!

 

Förstår inte tänket....dom frågade inte HUR våra hundar är mot andra eller om det var tikar/hanar etc utan bara ville släppa in dom...men nej tack

 

Då plockade dom ut sina hundar som direkt började skälla o pipa...vi gjorde oss ingen brådska utan tränade lite innan vi gav oss

 

Bara för att det är ett hundhägn betyder inte det att ALLA hundar måste leka ihop, skulle aldrig släppa Kärstin ihop med en vilt främmande hund 

 

Och jag skulle aldrig häcka utanför om någon annan var där....då skulle jag gå dit en annan dag

 

Det finns folk och så finns det folk...som sagt var

 

Det var bra fart på våra iallafall

 


 


 

Hon vattnade sina fålar fem....nej två var dom 

 

Delar lika

 

Efter en skvätt vatten orkar man igen

 


 


 

Gullhundar   

 

Så här kan man också dela vatten

 

Sen ville Trulsa bjuda på fika så efter en promenad på byn gick vi dit

 

Men hallååå säger Kärstin när Trulsa försvinner in

 

Väänta på mig jag vill med

 

Allt måste provas

 

Trulsa trodde hon skulle få vara ifred

 

Kärstin lekte att hon var Mowgli

 

Ger du dig Baloo frågade hon

 

Trulsa tyckte att Kärstin var en lattjo liten pryl

 

eller inte

 

en dryg liten pryl 

 

  

 

Sen var det någon hund som skällde och då blev det jätteintressant men ingen av dom svarade och det är så skönt ...tusen tack för en rolig dag Trulsa o Yvonne och tack för fikat   


Ovido - Quiz & Flashcards