Kärstin

Direktlänk till inlägg 4 april 2019

En döing på toaletten

Av Kärstin - 4 april 2019 11:13

URK...ja så luktar det på min toalett just nu! Och det beror inte på att nån har gjort nr 2   Ja det luktar ju iof inte heller parfym men denna odör som är nu vete sjutton om något kan mäta sig med...det är nån som gått och dött i toalett taket antagligen... för vi har kakel på väggen och klinkers på golvet så jag inbillar mig att det kommer från taket! Ja vem är det då kanske någon undrar? Joo det är fru mus såklart   det började i söndags och först trodde jag det var tvättmaskinen som börjat osa surt. Men stanken ökade trots att jag tvättat en tom maskin i 95 gr och jag började ana så jag frågade grannen om han ville komma och lukta lite på min toalett ja inte på toaletten utan i badrummet    och han sa direkt RÅTTA!! Ja okej då är det bara att härda ut en så där två tre veckor då , jag har fönstret öppet så mycket det går och även ställt in lite ättika fåse om det hjälper. Är jätteglad att det inte är i köket iallafall..

 

Kärstin vägrar erkänna att hon glidit halvvägs ur soffan utan ser ut som att det är meningen

 

Date med Trulsa i hägnet

 

Vi hade precis kommit dit när det kommer en bil körandes på gångbanan och parkerar direkt utanför hägnet!!

 

En som ropar och undrar om det är okej om dom släpper in tre hundar till...eh nej svarade vi

 

Då undrade dom om vi skulle vara där länge...men alltså det finns folk

 

Vi svarade ett tag till

 

Dom åkte men kom tillbaka efter 20 min och återigen frågade dom om dom inte skulle släppa in deras tre hundar!

 

Förstår inte tänket....dom frågade inte HUR våra hundar är mot andra eller om det var tikar/hanar etc utan bara ville släppa in dom...men nej tack

 

Då plockade dom ut sina hundar som direkt började skälla o pipa...vi gjorde oss ingen brådska utan tränade lite innan vi gav oss

 

Bara för att det är ett hundhägn betyder inte det att ALLA hundar måste leka ihop, skulle aldrig släppa Kärstin ihop med en vilt främmande hund 

 

Och jag skulle aldrig häcka utanför om någon annan var där....då skulle jag gå dit en annan dag

 

Det finns folk och så finns det folk...som sagt var

 

Det var bra fart på våra iallafall

 


 


 

Hon vattnade sina fålar fem....nej två var dom 

 

Delar lika

 

Efter en skvätt vatten orkar man igen

 


 


 

Gullhundar   

 

Så här kan man också dela vatten

 

Sen ville Trulsa bjuda på fika så efter en promenad på byn gick vi dit

 

Men hallååå säger Kärstin när Trulsa försvinner in

 

Väänta på mig jag vill med

 

Allt måste provas

 

Trulsa trodde hon skulle få vara ifred

 

Kärstin lekte att hon var Mowgli

 

Ger du dig Baloo frågade hon

 

Trulsa tyckte att Kärstin var en lattjo liten pryl

 

eller inte

 

en dryg liten pryl 

 

  

 

Sen var det någon hund som skällde och då blev det jätteintressant men ingen av dom svarade och det är så skönt ...tusen tack för en rolig dag Trulsa o Yvonne och tack för fikat   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards