Kärstin

Direktlänk till inlägg 7 april 2019

Mia o Kärstin!

Av Kärstin - 7 april 2019 12:35

Tjohoo vilket team Mia o Kärstin var igår    Vi var på inofficiell hundutställning i Ludvika. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om utställningar jo jag gillar utställningar allmänt men INTE att ställa hund, och det grundar väl sig iof i att jag inte har kunnandet och blir så nervös . Måste träna massor om jag ska bli så där duktig som mina vänner är, det är liksom inte bara att ställa hund!! Och så Kärstin på det då   Men igår var hon jätteduktig och SNÄLL och inte såå busig faktiskt. 

 

Uppvärming...ska det möjligen gå att få Kärstin stilla så pass länge att domaren hinner klämma på henne

 

Hej hopp   här kommer Jenny med sin känguru Yrsla

 

Nu ska vi se om dom kan springa utan att Kärstin fäller Mia...och det var inga problem

 

Kontakt


 

Men matte hjälp mig hur länge ska jag vara still

 

Selma o Lena

 

Sen var det dags

 

Kolla vilket team   

 

och domaren fick känna och klämma

 

Och stilla kunde hon stå medans domaren sa vad som skulle skrivas

 

hej o hå ...även om Kärstin envisas med att springa passgång mellan varven

 

Snygg Selma med sin matte Lena 

 

Och dom vann över oss

 

Yrsla o Jenny....dom är såå duktiga på detta

 

Så fina

 



 

Kärstin blev 2:a jag är superstolt   

 

Jag hade ingen lyckat fotodag...bilderna blev inte nå vidare jag tror alldrig jag fått bra bilder från en utställning inomhus, jaja det syns iaf vad det är på dom   

 

Tusen tack Mia för att du ville ställa Kärstin   ...det gör vi snart om   

 

Selma funderar på vad domaren säger

 


 

Selma

 


 

Selma blev BIG 

 

Yrsla undrar vad Kärstin käkat?

 

fisluktande köttbullar svarar Kärstin o Yrsla sa urk 

 

Kärstin upp o ner

 

Selma vill absolut leka med lilla hunden   

   

Avslappnad en stund iaf

 

Men svårt nån längre stund då roliga Yrsla fanns i närheten

 


 

Ett ljud som Yrsla blev nyfiken på

 

Kärstins uppfödare Gina var där och dömde en annan ras, kul att ses

 

Sammy var också där med sin matte

 

så liten

 

Tusen tack för en rolig dag igår tjejer och tusen tack till min privat chaufför Yvonne vi ses snart igen   







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Skapa flashcards