Kärstin

Alla inlägg den 14 juni 2019

Av Kärstin - 14 juni 2019 08:21

Trulsa hälsade på i torpet och ville prova viltspår

Och det bar iväg med väldans fart  

Inga problem hon fattade direkt 

 

Hon tyckte det var jättekul

 

Och hittade klöven plättlätt

 

Hon grejade o grejade med klöven och såg så roligt ut     

 

Hon skrynklade ihop hela ansiktet och hon skulle gärna ätit upp klöven men dumma mig som tog tillbaka den  

 

Hade inte tänkt lägga något spår till Kärstin men hon satt vid grinden och pep när hon förstog att jag lagt och när mina röda byxor åker på så fattar hon direkt att det är något skoj på gång...så det blev ett kort spår och denna gång snittslade jag inte utan jag bara gick....och jag tror ju att jag ska veta vart jag lagt   meen det gör jag såklart inte...jag och lokalsinne/minne går inte hand i hand precis ....MEN lita på din hund är ett bra uttryck   Tack Yvonne för bilderna....bjuder på denna rumpbild   

 

hm sa Kärstin ska jag krypa under?

 

Nej bättre att hoppa över och det snabbt

 

Det gäller att hänga med för det går undan mellan varven så det är nära många gånger att jag står på näsan  

 

Händer ofta vid spårslut att hon vimsar innan hon hittar klöven men det är väl för att vinden rör sig och doften flyttar sig

 

Den är MIN   

 

När man får oväntat besök och Kärstin är på fel sida gärsgårn så händer det att främmat kryper in

 

till en överlycklig Kärstin 

 

Ace ångrade sig fort och lipade åt dryga Kärstin   

 

Dio hade glömt bort att Kärstin var stor och hårig

 

och trodde nog det var ett brunt pälsmonster

 

så bättre fly

 

än illa fäkta

 

men hon var honom tätt...eller långt efter i hälarna   

 

Dio tog till skrämsel teknik...buuuuhuuu jag är större än dig

 

det funkade inte så då tog han till nävarna och provade med kvävning

 

Ace blev alldeles matt på dom   men det syns att han är tacksam att Kärstin har större intresse för lill Ove..nej just ja Dio heter han ju   

 

Öh blir det nån korv undrar han

 

buset fortsatte inne

jag säger det igen...Kärstin skulle lätt vinna största tungan i någon tävling   

 

hon tyckte Dios svans var alldeles för lång så hon funderade på att knipsa av den en bit

 

 


 

Kärstin är i sjunde himlen när hon låter sig bemästras av Dio

 

han hittade sin mattes sko som dom tänkte hjälpas åt med att göra lite luftigare

 

han blev så där härligt blöt runt halsen efter Kärstins tuggande på honom...eller förresten hela han var dyblöt  

 


 

Idag ska jag vara ledig några timmar från Kärstin...och vad gör man då? Joo åker och tittar på hundutställning   Ha en skön lördag alla glada och possitiva människor   Ja ni andra också  förstås   och kom ihåg efter sol kommer regn   

   












Ovido - Quiz & Flashcards