Kärstin

Alla inlägg under december 2019

Av Kärstin - 27 december 2019 07:42

Ja när man får en sån där bra idé och inte kan få den ur skallen! Ja jag tyckte det lät så roligt när Stina berättade att dom åker skidor med hundarna .Och nu när jag inte törs släppa Kärstin lös längre då hon ibland drar iväg på egen tass och på våra skogar rör det sig återigen ett antal vargar så jag törs helt enkelt inte släppa henne så då vore väl skidor en toppengrej!  Mm när åkte jag skidor sist då ? Jo i skolan förutom att jag provade en gång här i torpet och det var för måånga år sedan, jag hade tänkt att Ästher skulle dra mig men det gjorde hon ju inte...hon var väl rädd när jag darrande stapplade iväg som en gammal tant så det la jag ner snabbt och lämnade tillbaka grejerna jag lånat. Men nu så blev jag sugen igen, trodde att det är väl inte så svårt att hålla sig upprätt. Ja först och främst så måste jag ju ha skidor...och stavar och bindningar och pjäxor....inte som när man åkte hos mormor och morfar då man spände såna där bindningar bakom skorna och svischade iväg..nåja....vi hade fått tips om Runes sport i Skinnskatteberg så vi åkte dit, en lördag då vi och tvåtusen till skulle köpa skidor, suck....jag ville vända och åka hem men behärskade mig och tillslut fick vi hjälp...men alltså det var ju inte bara att köpa skidor...hur mycket väger du? Hur lång är du? Hur mycket har du åkt? Osv...Jaja fick kanonbra hjälp så ska ni köpa skidutrustning så rekomenderar jag att ni tar en tur till Runes. Ja tillslut var vi färdiga och det var bara att betala och se glad ut och åka hem och vänta på snön det har väl inte regnat så mycket på år och dar sedan jag köpt skidor.

 

Min vapendragare som jag såg framför mig hur hon elegant drar sin torphäxa på skidor

Vi har ingen dragsele än, men hoppas hon kan ha en som Carinas Ozzy haft annars får vi köpa en som vi provat på djuraffären

Ja iallafall så har vi fått några cm snö så nu har jag provåkt..först så lämnade jag Kärstin innanför gärsgårn...men oj så vingligt men jag höll mig upprätt...då iallafall ! Sen hämtade jag Kärstin satte på mig ett midjebälte och hon fick ha en enkel sele bara för att se om hon vill gå med mig och så draglinan, hon fattade nada vad tusan jag höll på med och ville vira in mig bara , pust jag var alldeles svettig bara att hålla på att dra henne till rätt sida. Kom till ett litet dike på åkern och tänkte det är väl bara att åka över...nej det var det inte för när ena skidan kommit rakt över kom jag på men hjälp den kanske går av och i samma stund körde jag in den andra skidan i kanten på diket och fastnade...jag kom ingen stanns utan jag stog så där elegant(nåja) i en halvhjärtad på väg ner i spagat ställning...hade inget annat val än att lägga mig i sidled och försöka få tag i ena skidan så jag kunde knäppa loss mig med stavarna så där perfekt fastsatta med kardborrar runt handleden så det gick inte så bra

 

Tog mig loss och kunde åka(stappla) vidare jag som skryter om att jag har bra balans...mm

 

Igår så skulle jag träna igen men då stannade jag innanför gärsgårn...och hade Kärstin lös. Hon sprang runt mig när jag darrande hasade iväg och jag tyckte att nu går det bättre att ta sig fram och satte siktet på våran lilla backe på baksidan, vi har två st avloppsrör eller avluftningrör är det nog som står med två meter emellan sig, ja dom är ganska höga iallafall och jag tänkte att jag kan åka genom dom....jag satte iväg och himmel och pannkaka jag såg rören närma sig och jag tänkte att jag måste svänga om jag inte ska gränsla det ena så jag lyfte lite på ena benet och PANG så låg jag där men jag hade inte kört på röret iallafall....men innan jag tog mig upp försökte ta mig upp på rumpan men då gled jag ju bara iväg...tillslut kunde jag släpa mig närmare gärsgårn så jag kunde ta tag i den...Kärstin låg snällt bredvid och betraktade mig

 

Jag tänkte det är väl fasiken om jag inte ska ta mig nerför en backe utan att ramla, så jag tog mig upp för backen och tänkte jag siktar lite bättre denna gång så jag slipper svänga/lyfta på benet...så det gjorde jag och hej vad det bar iväg och jag missade rören denna gång men så helt plötsligt sa det pang och jag ramlade baklänges och smackade i bakhuvudet så det lät kocko kocko där inne och fingrarna på högerhanden såg ut som kycklingfötter där dom var nerkörda i snön satan vad ont det gjorde men jag grinade inte...jag låg och tänkte hur jag skulle komma upp då kommer min räddare...ja Kärstin alltså och ville ge mig mun mot mun metoden hon slickade mig i hela ansiktet så jag trodde jag skulle tappa luften och jag såg inget för hon slickade på glasögonen också

 

Jag beslutade mig för att inte träna mer denna dag, kan säga att det gör ont i armen och fingrarna idag...men igår var det någon i min närhet som "råkade" säga att han skulle åka ifrån mig som skit på skidor...hehehe såå få se om han törs stå sitt kast idag...kan säga att han är lika smidig som ett järnspett 

 

Julaftonsmorgonen öppnades sista julkalenderpaketet tusen tack för alla 24 paket hälsar Kärstin till Ace och Dio

 

Några dagar före jul så kom Trulsa med sin matte och vi gjorde lite Nosework här har Kärstin sett Yvonnes bil

 

Vi gjorde några julkort också...syns vad Trulsa tyckte om det

 

Sötaste Tomteflickorna

 

Julafton var vi hemma hos min syster och detta blev enda bilden...jag har legat av mig med fotandet

 

bästa farmor o farfar Lena och Mats hade skickat paket till Kärstin

 

en kanin som får rejält med stryk

 

och nån puss

 

och här hennes älskade tiger...jo det är visst en tiger

 

spanar efter oknytt på skogen

 


 


Var ju längesedan jag skrev något här innan detta men det blir liksom inte av..så OM jag inte skriver något mer detta år så önskar jag och Kärstin alla glada och även alla surisar ett riktigt Gott Nytt ÅR och var rädda om er särskilt om ni ska åka skidor   



Ovido - Quiz & Flashcards