Kärstin

Alla inlägg under september 2019

Av Kärstin - 13 september 2019 08:33

Mm Kärstin har nog fått en släng av skendräktighet! Hon gräver sig under uthusen vilket inte är något nytt för det har hon ju sysslat med sedan valptiden men det har varit lugnt i sommar så jag trodde hon slutat med det. Men så försvann hon och jag trodde hon tagit sig utanför på något vis men nejdå hon var bara under uthuset!!! Bara det att jag inte fattade vart nånstans hon tagit sig dit då jag tycker mina avspärrningar fungerat bra   

 

Igår tappade jag bort henne på 3 min jag skulle ta ut tvätt ur tumlaren, puts väck bara....jag sprang runt och tittade men ingen hund o alldeles tyst...men sen fick jag se en tass sticka ut under bon....sedan hittade jag också var hon tagit sig in hon hade helt enkelt massakerat mina avspärrningar på baksidan där jag inte tittat förut!! Otäckt med gamla uthus då det kommer upp glas o annat skit som hon kan göra sig illa på, under uthuset i torpet finns dessutom gammal isolering och det är ju inte så bra att få i sig, men nu är det nästan under hot som en person ska stänga där i helgen...annars   

 

Igår kväll var hon riktigt på....hon var sååå kärvänlig och jag trodde hon skulle tvätta ihjäl mig och dessutom pep hon och slog mig i huvudet med tassen   och mat äter hon knappt

 

Nej varför äta mat när det finns gräshoppor

   


 

Det är på kvällarna hon blir så där dryg, men det går väl över nångång förhoppningsvis   

 


 

Ska alltid upp på allt och spana

Här hade det precis fladdrat upp två tjädrar

 

Spana spana

 

Tog en bild här bara för att snart är dessa träd puts väck...snart har vi ingen skog kvar allt tas ner

 

När det kommer en båt på sjön släpper hon allt bara måste titta tills den är borta

 

Men kom nu då söl kärring   

 

Schh jag hör något

 


 

Så duktig att balansera

 

Iof så har hon gjort detta sedan hon var valp   

 

Nu är det dags att ge sig ut på promenad för nu kom hon och sa till mig så det är bara att lyda  


 


Av Kärstin - 9 september 2019 17:58

Ja nu ska jag blogga så ni tröttnar på mig   

Igår morse styrde vi kosan mot Norrviksskogarna där jag bokat ett öppenklass viltspår åt Kärstin kl 8:30 !  Den enda som visste var Kenneth som var tvungen att veta då han skulle köra mig    för jag fick för mig att det skulle gå åt skogen bokstavligen    varför kan man undra jooo för jag var så nervös och vi hade inte spårat sen i maj.

Domaren var supertrevlig en sån man får förtroende för så vi satte igång....Kärstin vimsade runt och jag tänkte...jag får rätt hon kommer inte fixa detta, mitt blodsocker låg runt fotknölarna och jag var alldeles torr i mun....hade druckit en balja kaffe till frukost.  Men så plötsligt så vimsade hon iväg...vimsade rejält första sträckan men sen ordnade det upp sig och det bar iväg med en faslig fart så jag hade stora problem att hålla mig på benen det hade regnat under natten och var snorhalt, jag tyckte vi var i skogen i flera timmar och vid återgången/blodupperhållet så fick hon lite problem och jag tänkte detta kommer inte gå...men så plötsligt får hon fatt i spåret och vi springer vidare....sen säger domaren nu får ni vänta....det skulle skjutas och jag tänkte shit....ja han hade ju en bössa och Kärstin har bara skottprövats (säger man så? ) med typ pistol.....PANG sa det och jag lättade nog en meter men höll iallafall käften....Kärstin tänkte nog tjohoo snart får jag klöven och tog upp spåret utan att jag hann säga halv sju och helt plötsligt hade hon klöven i käften   Mina timmar i skogen visade sig vara 20 min   Så nu har hon fixat sitt andra 1:a pris öppenklass. .Alltså sååå himla roligt älskade Kärstin vi är nog ett bra team ändå du och jag   När domaren dessutom säger trodde dessa hundar skulle lufsa runt i skogen men nu hann jag inte både springa och skriva samtidigt....då känns det extra roligt     


 


 

Det ena älghornet är det kvar av än men hon gnager varenda dag på det, vilken bra tandborste det är

 

Vi tog oss en bra bit från torpet en dag...så fin skog där

 

vi hittade en siktkaka i skogen...näää jag skojar...men när jag ser såna svampar så blir jag sugen på siktkaka

 

Nejdå hon är inte svankryggig men på stenen ser hon ut att vara det

 

Jag "lurade" upp Yvonne till torpet idag för vad hon trodde en vanlig promenad men jag hade lagt ett viltspår till Trulsa för jag vill att hon snart bokar ett anlagsspår till henne...det gick jättebra....men kan säga att vi kapade Yvonnes 100 meterslina till 10   

 

Trulsa var jätteduktig...det syns vad våra hundar gillar

 

Sen gick vi promenad i skogen

 

Eller gick o gick

 

Ett vattendike är ju bara så kul

 

Plask

 

Kan ju säga att schampo doften är putsväck


 

 


 

wihoo

 


 

Trulsa blir väl liiite trött på Kärstin ibland

 

Kärstin kör fultrick 

 


 

Riktigt synd att jag inte fick med allt

 

Kärstin kommer i full fart mot Trulsa och gör en piruett och gör en hockeytackling mot Trulsas rumpa det ser helfestligt ut...tur det inte var tvärtom då hade nog Kärstin hamnat ute på fallet   

 

Kärstin ber Trulsa om ursäkt   

 

Wihooo så kul med en bästis säger Kärstin....Trulsa håller nog inte med    Tack för att ni kom Yvonne o Trulsa nästa vecka hoppas vi att vi kan köra viltspår igen...och då hoppas vi Sylvia med vov blir med   

Av Kärstin - 8 september 2019 15:45

Ja något sådant! Jag ska blogga varenda dag tänker jag men när det går så där segt att ladda upp bilder så tröttnar jag.

Förra fredagen packade vi (läs Yvonne) lilla suzukin proppfull och drog till Eskilstuna/ Vilsta där det skulle vara rasspecial o vatten o rallylydnad i dagarna två. Vi hade hyrt oss en liten stuga på området.

 

Dessa två skulle för första gången sova under samma tak och det gick ju såklart bra, om nu någon trott något annat   ja det gick bra för mig och Yvonne också vi slogs inte en enda gång!!

 

Otroligt trevliga grannar hade vi också   här har Yvonne talat om att vi minsann har både varmvatten och två kalla kylskåp i våran stuga   men sedan var hon snäll och talade om att dom skulle trycka på en knapp så fick dom också varmvatten   

 

Kärstins "farfar" med flock så roligt att träffa dom en hel helg

 

och gulligaste"farmor" som hade det godaste godiset med sig o  Kärstin var helt salig 

 

Perfekt att stugorna låg så nära varandra så man kunde prata ....ja om man nu ville det annars kunde man låtsas som om man inte hörde   

 

Selma ligger på laddning inför utställningen

 

Dessa chillade bara och var publik...dom skulle ställas först på söndagen

 

Moss är på G

 

Kajsa o Pinglan

 

Gina med Valpen och Mats med  Moss

 


Mats och Moss  


 

Gina och Valpen

 

Mikaela och Flinga

 

Valpen blev BIR o Flinga BIM  i valpklass 6-9 mån dessutom är dom syskon Valpen o Flinga

 

Säg hej till publiken

 

Mikaela o Storm

 

dom igen

 


 

Championklass hanar (om jag inte har fel)



 

Monica o Bosse o Mikaela o Nalle

 

Bosse

 

Bosse o Monica

 

Nalle o Mikaela

 

Nalle igen

 

Moses o Gina

 

Bosse, Nalle o Moses

 

  Kärstin var så nöjd att sitta och mysa med farmor

 

Jenny o Yrsla i juniorklass

 

  

 

Jenny o Yrsla igen

   


Mikaela o Emma

 

Man kan också spela luftgitarr om man känner för det   

 

Och vara allmänt dryg   

 

Och man kan även få solsting så det snurrar runt totalt

 

Åsa o Nova öppenklass

 

Mikaela o Mackenzie som är Kärstins fina syster

 


 

  

 

Åsa o Nova

 

Kajsas tur

 

Mats o Kajsa

 

Man måste stå snällt så domaren får titta och detta är ju Kajsa o Mats proffs på

 

Pinglan tittar så dom sköter sig

 


 

Emma undrar vad fotografen sysslar med

 

Nova också 

 

Och Storm är bara så snygg

 

Championtikar Lena och Selma....ja Lena är ingen champion utan det är Selma   

 

Springa är dom bra på

 

Visa tänderna måste man också

 

Ida ställde Sakura i bästa tik 

 

Ett snyggt par

 

Bästa tik (jag har ingen aning om vem som vann) 

 

Geps uppfödarklass Moses, Bosse, Storm o Mackenzie

 

Dag 2 blev otroligt varm sån tur att Yvonne har tält som vi får vara i , riktigt svalt och skönt där inne

 

Chamionhanar Nalle o Mikaela o Moses o Gina så himla snygga

 

Gina o Moses

 

Jenny o Freddie

 


 


 


 


 

Dela vattenskål nemas problemas

 

Sen var det dags för Kärstins klass

 

Nicole gjorde ett toppenjobb

 

Hon ställde Kärstin fint

 

Kärstin först sen är det syrran Mackenzie

 

Yvonne o Trulsa väntar på sin tur i värmen

 

Sen en språngmarsch

 

Och sen stå stilla igen

 

Jenny o Sakura i veteranklass...ja Sakura är veteran...Jenny blir snart det  

 

Selma o matte Lena

 

Mackenzie o Mikaela sprang förbi dom

 

Då hängde Lena o Selma på   

 

Nej skämt o sido så är det bästa tik

 

Jenny o Sakura


Nu så har jag äntligen fått iväg ett inlägg....hoppas ingen blivit kränkt....och jag har dålig koll på resultat men det kan ni kolla in på hunddatan eller leonbergerklubben....Är det någon som råkat blivit med som inte vill vara med så hojta till så plockar jag kanske bort er  och om jag skrivit fel på namn osv Tusen tack alla inblandade för att jag o Kärstin fick hänga med er o som jag skrattat    till sist så erkänner jag att jag missat att fota en massa hundar....fotat väldigt lite denna gång men så kan det bli   






     

  


      

   



Ovido - Quiz & Flashcards