Kärstin

Direktlänk till inlägg 13 september 2019

Skendräktig

Av Kärstin - 13 september 2019 08:33

Mm Kärstin har nog fått en släng av skendräktighet! Hon gräver sig under uthusen vilket inte är något nytt för det har hon ju sysslat med sedan valptiden men det har varit lugnt i sommar så jag trodde hon slutat med det. Men så försvann hon och jag trodde hon tagit sig utanför på något vis men nejdå hon var bara under uthuset!!! Bara det att jag inte fattade vart nånstans hon tagit sig dit då jag tycker mina avspärrningar fungerat bra   

 

Igår tappade jag bort henne på 3 min jag skulle ta ut tvätt ur tumlaren, puts väck bara....jag sprang runt och tittade men ingen hund o alldeles tyst...men sen fick jag se en tass sticka ut under bon....sedan hittade jag också var hon tagit sig in hon hade helt enkelt massakerat mina avspärrningar på baksidan där jag inte tittat förut!! Otäckt med gamla uthus då det kommer upp glas o annat skit som hon kan göra sig illa på, under uthuset i torpet finns dessutom gammal isolering och det är ju inte så bra att få i sig, men nu är det nästan under hot som en person ska stänga där i helgen...annars   

 

Igår kväll var hon riktigt på....hon var sååå kärvänlig och jag trodde hon skulle tvätta ihjäl mig och dessutom pep hon och slog mig i huvudet med tassen   och mat äter hon knappt

 

Nej varför äta mat när det finns gräshoppor

   


 

Det är på kvällarna hon blir så där dryg, men det går väl över nångång förhoppningsvis   

 


 

Ska alltid upp på allt och spana

Här hade det precis fladdrat upp två tjädrar

 

Spana spana

 

Tog en bild här bara för att snart är dessa träd puts väck...snart har vi ingen skog kvar allt tas ner

 

När det kommer en båt på sjön släpper hon allt bara måste titta tills den är borta

 

Men kom nu då söl kärring   

 

Schh jag hör något

 


 

Så duktig att balansera

 

Iof så har hon gjort detta sedan hon var valp   

 

Nu är det dags att ge sig ut på promenad för nu kom hon och sa till mig så det är bara att lyda  


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards