Kärstin

Alla inlägg under april 2020

Av Kärstin - 29 april 2020 07:30

En av dagarna skulle jag som vanligt ta dom med på promenad och båda gick som två sengångare bakom mig så jag tänkte nej jag vänder och går hem dom är ju trötta...hehe jo tjena när vi kom hem så drog dom igång och busade hur länge som helst, det var det dom ville och inte gå på tråkig promenad.

Nu blir det mycket bilder och lite text

 

Signe grabbade tag i Kärstin och tänkte ge henne en omgång   

 

men Kärstin är hal som en tvål

och slingrade sig loss

         


 


   

det låter som en hop vildhästar när dom dundrar fram

   


   


 

Signe lättar från marken

   


 

trångt om saligheten   

 

den ena spanar efter älg


och denna efter fåglar


   

en älg och en fågelhund   


  

   


 


 

Signe står beredd

 


 


 


 


 

poff

godisletning efter promenad


   



 

jag behövde inte leta efter mitt   

 

när man trodde att dom var trötta och Kärstin lagt sig i skuggan då bjöd Signe upp

 

kom igen sa hon

kan ju säga att Kärstin inte tackade nej  

 


 

ska vi vila nu undrar Kärstin?

 

nädu säger Signe



pip Signe gör sig liten , ja hon piper när det ska busas




 


 




 



   


 

inte en tass hon har i backen Signe  


en dröm för mig som älskar att fota med busiga vovvor

   


 



 




   


 


Signe vinner tävlingen längst tunga

 


 


vilar någon minut

 


sen kör dom igång igen

 


 




 



   


 

Signe bjuder upp igen..kooom igen

 


så mycket kameran fångar som man annars inte hinner se 

minerna är helt underbara 


Signe vänder Kärstin upp o ner

   

men Kärstin ger igen

 

 

  


skönt i solen

   

Signe tänkte vända Kärstins huvud bak o fram   

 



rull med liten Kärstin

   

som sagt störst tunga vinner

 

fina fräcka flickor   

 

detta fotade jag genom fönstret, en nöjd Signe som sov så skönt ute   



Av Kärstin - 24 april 2020 07:06

Förra veckan kom Åsa och Signe på besök, vi drack kaffe utomhus på behörigt avstånd från varandra och pratade med varandra i megafon då Åsa är i riskgrupp. Nej då vi satt så vi slapp använda megafon   

 

Tjolahopp ...Kärstin blev överlycklig

 

Kärstin fick fnatt (inget ovanligt) och sprang runt runt huset

 

Signe försökte hänga på

 

men insåg klok som hon är att det var bättre att stanna och genskjuta istället

 


 


 

fina kloka Signe

 

Kärstin visste knappt vilken tass hon skulle stå på

 

ville pussa o pussa och fjäska för nanny Signe

 

ja nannyn ja...jag fick ju låna Signe när Kärstin var skadad där i början på 2018...Kärstin fick ju endast korta koppelpromenader i nästan 5 månader och blev om möjligt ännu mer odräglig så då kom Signe som en räddande ängel och styrde upp så därav nanny Signe   

 

Kärstin leker ju ganska hårt(fult) men nu räcker det med att Signe viskar lite så ger hon sig direkt

 

ibland så blir det bara Kärstins svans som fastnar på bild

 

freeze

 


 

vill du ha en puss Signe?

 

Nej säger Signe...joo säger Kärstin

 


 

ja iallafall så blev det bestämt att Signe skulle få stanna över helgen och följa med till vårat torp till Kärstins glädje

 

vissa kan ju sköta sig (nåja) och får vara lös....tills fågelhunden Signe tänkte dra efter en Orre, då blev det koppel en stund igen

 

kolla vad mallig Kärstin ser ut

 

  

 

Lite pälsvård på schemat....Kärstin gav mig onda ögat och drog som en avlöning, Signe låg snällt kvar...jag är ju inte van att hunden stannar kvar och njuter av att bli kammad....

 

och som dom busade, jag är imponerad av att Signe är såå pigg och busig

 

hon fyller 8 år i augusti

 

finns det något roligare än att titta på hundar som leker? 

 

vilka minspel   

fortsättning följer...det blev en del bilder tagna   


Av Kärstin - 15 april 2020 17:58

Jag o Yvonne gjorde lite nosework vid våran hamn där är det mycket man kan sätta doft på. Så kul när hundarna är så där taggade och verkligen visar HÄR är doften dåå är det kul   

 

jaha här blev man fastsatt när matte sätter doft...lät som hon skulle pruttat men det gjorde hon inte denna gång

 

Trulsa är först ut

 

Markerat... här är doften

 

ett cykelställ kan man använda till mycket

 

och så denna torphäxa.....tappade ner doften under bryggan

 

meen det fixade båda hundarna ändå...där nere ligger doften

 

markerat   

 

Kärstin markerar tunnan

 

hopp hopp tjolahopp det slog runt på torphäxan...inget ovanligt alltså

 

möjligen liite pinsamt tycker Kärstin

 

men hänger på i dårskapen

 

sen blev det posering på dessa snyggingar   

 

personalen blev hungrig och kilade in på korvkiosken

 

om vi fick smaka? Jodå...en bit av ett torrt korvbröd

 

gullrumpor   

 

    

 

  

 

många stopp blir det för det ska fotas

 

okej det är bara att stå ut...är man snygg så är man   

 

sen sprang vi på en...ja inte vet vi men en silverfärgad vätte?

 

gullig var den

 

öh hallåå vem är du? Vi fick inget svar




Av Kärstin - 12 april 2020 15:25

Ja snart är påsken över för denna gång, hoppas nu att denna coronan är över så snart som det bara går också  så allt kan återgå till det normala, så vi kan göra det vi vill!

 

I Smedjebacken finns det gott om  påskkärringar   

 

Men denna är absolut sötast   

 

Stackars Kärstin får inte bada än för torphäxan...neej det är för kallt så det så   

 

Jag ville visa Kärstin vilken bra balans jag har och ställde mig framför henne

 

hon höll inte med mig och slet tag i kopplet och ville leda hem mig

   

Hon ville se om påskharen hade gömt sig i björken

 

men som tur var hade han inte det

 

våran fina sandväg har dom vräkt på med grus...

 

men det finns lite sand kvar

 



 

kör mycket sitt stanna kvar o  inkallning

 

och hittils har hon inte sprungit åt andra hållet

 

eller förbi mig

 


men alltså kolla vilken snygg hund jag har     

 

motionerar bollen

 


 

Vi var till Pålskogen och kramade träd 

 

vi var till Nornsbruk och tittade

 

det var så kallt så det blev knappt några bilder, men det är fint där

 

det blåser ner träd var o varannan dag

 

på våra promenadvägar

så det liknar snart en agilityhopp bana

 

men det är perfekt att träna balansen på

 


 

myrstackarnas bo har krackelerat

 

känner mig lite vuxen när jag tycker det är intressant med gamla platser

 

tur man har en Kärstin som struntar i om jag blivit vuxen eller inte utan tycker allt vi hittar på är kul

 


 

det prasslade till på trädet

 

ett skogsband som måste undersökas

 

äh inget spännande

 

fin bäck vid Holänge

 


 

kollade läget vid gapskjulet

 

ett rejält dass finns det där ...vi har inte provat det...men skulle våran husse orkat gå med oss så skulle han garanterat testat det   han har nog testat det mesta i dassväg från Ystad till Haparanda ..även om vi inte varit i Haparanda...inte än då 

Nej nu har jag inte tid att skriva mer för snart ska jag vinna på V75...på återseende   




Av Kärstin - 3 april 2020 07:24

Hemma hos reportage skulle man kunna säga. Vi åkte hem till Trulsa och gick en promenad härom dagen så roligt att gå nya vägar och se något annat ibland . Sen var vi ute i trädgården och körde lite agility, tunnel och slalom Kärstin tycker sånt är jätteroligt. Sen gjorde vi lite nosework, det är så kul att se hur dom löser "problemet"...en annan tycker att jamen självklart kommer dom ta doften från det hållet osv...men nä såklart att doften sprider sig och dom tar ju såklart från det hållet dom känner den bäst! 

 

Ut på tur aldrig sur

 

Kollade läget med isen vid Risingsbobadet...den låg i en sörja än så bad kunde dom glömma

 

Tittut från en omklädningskur

 

Snart åker baddräkterna på

 

komsikomsi lilla missen

 

vääänta på mig

 

Trulsa var på väg in

 

och bryBritta ville med såklart

 

skutteliskutt

 


 

nuu ska vi brottas tycker Kärstin och försöker sig på en dubbelnelson 

 

suck säger Trulsa

 

Där Trulsa är är också Kärstin...även om det är i vattenskålen

 

Trulsa kan skrynkla hela nosen   

 

tjohoo

 

nåt intressant hände på vägen

 

Ska du vila nu?

 

hm säger Kärstin....

 

okej då jag vilar också lite

 

så ligg du så använder jag dig som en skön stol

 

är jag tung?

 

nej det var inte kul tycker Trulsa

 

så Trulsa gjorde ett annant brottningskast med Kärstin..en mara   

sen ville Trulsa äta upp Kärstin   

 

och tog en rejäl tugga   

 

  

 

nämen ska vi vila nu igen?

   

ja vad säger man?

     

kraaamas är mysigt   

   

en stor pälsboll

 

  

 


   


 


 

lite vila medans vi gofikade

 

sen fullfart igen

 

Kärstin är som när det fastnat en bit tejp som man inte får bort

 

klistrar sig envist fast

 


 


 

Sen blev det äntligen lite ordning...nosework

 

Duktiga Trulsa

 

Publiken ivrigt väntandes på sin tur

   

Kärstin var också duktig

 

Ska bara sa Trulsa.....

 

hon ville kolla in dessa först   

 

sen kunde hon fortsätta

 

Men kom hit med belöning NU

 

finaste   

 

Trulsa   

 

en doft är gömd i denna buske

 

plättlätt sa Kärstin

 

Trulsas tur in i snåret...Yvonne hejar på

 

suuperlätt sa Trulsa

 

lika lätt här tyckte Trulsa

 

Kärstin passade på att tjuvkika

 

efter 4 tim var det dags att gå hem...Kärstin gillar hästar och vill gärna pussa på deras mular 

 

men det är oftast elstängsel så det går ju inte. Tusen tack Trulsa o Yvonne för en rolig dag   







Ovido - Quiz & Flashcards