Kärstin

Direktlänk till inlägg 29 april 2020

Fortsättning Signe

Av Kärstin - 29 april 2020 07:30

En av dagarna skulle jag som vanligt ta dom med på promenad och båda gick som två sengångare bakom mig så jag tänkte nej jag vänder och går hem dom är ju trötta...hehe jo tjena när vi kom hem så drog dom igång och busade hur länge som helst, det var det dom ville och inte gå på tråkig promenad.

Nu blir det mycket bilder och lite text

 

Signe grabbade tag i Kärstin och tänkte ge henne en omgång   

 

men Kärstin är hal som en tvål

och slingrade sig loss

         


 


   

det låter som en hop vildhästar när dom dundrar fram

   


   


 

Signe lättar från marken

   


 

trångt om saligheten   

 

den ena spanar efter älg


och denna efter fåglar


   

en älg och en fågelhund   


  

   


 


 

Signe står beredd

 


 


 


 


 

poff

godisletning efter promenad


   



 

jag behövde inte leta efter mitt   

 

när man trodde att dom var trötta och Kärstin lagt sig i skuggan då bjöd Signe upp

 

kom igen sa hon

kan ju säga att Kärstin inte tackade nej  

 


 

ska vi vila nu undrar Kärstin?

 

nädu säger Signe



pip Signe gör sig liten , ja hon piper när det ska busas




 


 




 



   


 

inte en tass hon har i backen Signe  


en dröm för mig som älskar att fota med busiga vovvor

   


 



 




   


 


Signe vinner tävlingen längst tunga

 


 


vilar någon minut

 


sen kör dom igång igen

 


 




 



   


 

Signe bjuder upp igen..kooom igen

 


så mycket kameran fångar som man annars inte hinner se 

minerna är helt underbara 


Signe vänder Kärstin upp o ner

   

men Kärstin ger igen

 

 

  


skönt i solen

   

Signe tänkte vända Kärstins huvud bak o fram   

 



rull med liten Kärstin

   

som sagt störst tunga vinner

 

fina fräcka flickor   

 

detta fotade jag genom fönstret, en nöjd Signe som sov så skönt ute   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards