Kärstin

Direktlänk till inlägg 25 maj 2020

Nu vet jag

Av Kärstin - 25 maj 2020 07:40

Ja nu vet jag vem Gärda är   jag har inte valt själv denna gång utan bad uppfödaren att göra det så nu har jag någon att skylla på om nu Gärda skulle bli en odåga! Och så har hon lovat ångerrätt....som kan utnyttjas för flera år framåt så tack för det Gina du är snäll du   

 

Hej på dig Gärda   Gep´s Big Bear´s Natural Mystic

 

bilder från uppfödaren, vi ska hälsa på nästa vecka när dom är 4 veckor

 

sssnurraaaa


det kan hon


   

ser ut som en prima ballerina   



   

snart är snurren färdig

   

och då väntas belöning

 

spårar gör vi titt som tätt


det är det bästa hon vet


   

jag varierar liggtid och lägger spår lite överallt så kul att se hur hon löser det, lägger ibland över större stenar och då får hon klura lite ,lika med åkerspår som kan vara lite luriga beroende på vind osv

 

sniff sniff....fast det låter som hon snorklar när nosen är riktigt påkopplad

 

skynda dig matte och kom så får du se vad jag hittat

 

Date med Trulsa o hennes matte

   


Bryggkoll

 

titta vilken snygg hund jag har   

   

Kärstin är så fascinerad av båtar, hon måste stanna upp och titta när det brummar på sjön

 

dom hade iskallt räknat med fika men det hade vi inget

 

perfekt solskyddsfaktor 100 under ett stenparasoll

 

och så lite träning på utegymmet

 

sitter och kollar in råbocken

             

kan man få en godis?

 


 

håller koll på gräsklippar Carina som låter som ett flygplan just nu   

 


 

Nu ska jag snart sätta Kärstin i hundcykeln och cykla till Trulsa och ta en promenad där och få lite kaffe   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards