Kärstin

Alla inlägg under mars 2020

Av Kärstin - 24 mars 2020 08:01

Ja nu var det ett bra tag sedan jag fick ihop några rader här! Har sagt det förut jag tänker att NU ska jag skriva men sedan blir det inte och eftersom jag inte har den bästa uppkopplingen här i skogen blir det så tråkigt när man ska ladda upp bilder och det tar sådan tid. Är det mulet är det nästan omöjligt. Nåväl det är väl ilandsproblem i dessa tider!

 

Jaha vad gör vi då? Ja i förra veckan så kom Trulsa och Yvonne hit och vi gick i skogen och jag kunde ha Kärstin lite lös så hon fick springa, den lilla loppan har ju så svårt att stanna hos mig i skogen då hon är för jä**** på vilt...det bara visslar till så är hon borta. Jag kör mycket viltspår med henne och faktiskt har hon blivit bättre att lyssna men inte hundra men JA det ger reslutat. Och vi har varg på skogen och det är det som skrämmer mig, ja alltså JAG är inte rädd för den men är livrädd att dom ska ta Kärstin när hon är utom synhåll för mig! 

 

Kärstin var ju såå duktig på inkallning tills egentligen förra vintern tror jag det var, då började hon dra och antagligen så fick hon belöningen av att motionera älgarna så det tog över

 

Jag tränar mycket inkallning när vi är ute , jag sätter ner henne och hon får sitta där tills jag kallar in henne och det är hon fortfarande duktig på...MEN det är det där när hon är helt lös..jaja

 

När det glider in en bil på gården

 

och det är Trulsa som kommer

 

då går hon i spinn

 

så hon nästan kryper ur pälsen   

 

vilken lycka

 


 


 

Trulsa   

 

Trulsa har ett stort tålamod

 




 

Kärstin har ju lite svårt att ge sig...slappna av vad är det?

 

Men...ibland tröttnar även Trulsa på henne

 

och då vänder hon henne upp och ner och gör sparbössa av henne   

 

Kärstin blev jätterädd...inte roligt att bli en sparbössa   

 

eller hur det var med den saken   

 


 

suck säger Trulsa 

   

puss på dig

 

Där Trulsa är där är också Kärstin

 


 


     


 

  

 

i väntan på korv

 

Inte lätt att hinna få en bild innan korven är borta

 

Sen blev det nosework Trulsa fick börja...dom var jätteduktiga

 

I väntan på sin tur 

   

Markerat 

     

Kärstin markerar till fotografen   

 

  

 

När spårläggaren kladdat blod på snitseln   ska inte upprepas och så ska jag ha mindre markeringar

 

Denna gång gjorde jag en luring i starten, hon fick faktiskt fundera lite men sen bar det iväg

     

blir ju mest rumpbilder då fotografen hänger bak i linan   ja inte hänger men slinger hit o dit och har fullt upp att håla sig på benen

 


 

så häftigt när man tror att nu har hon tappat och i nästa sekund är hon rätt

 


 

strax innan spårslut flaxade det upp en fågel...kommer inte ihåg vad dom heter som ligger och trycker och man nästan hinner trampa på dom...ja iallafall så flög Kärstin efter men jag bromsade henne och då kom hon på att det var älg och inte fågel vi skulle spåra   

 

Hallåå kom och knyt loss herr älg

 

så där ja   

Ovido - Quiz & Flashcards