Kärstin

Direktlänk till inlägg 14 juni 2020

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har aldrig varit någon nattsuddare! Nåväl tillbaka till badet...

 

Trulsa gör ett snyggt magplask

 

och Kärstin gör en snygg pose....eller inte

 

Trulsa har en favoritsak med sig när hon badar, hon blir som i trans när hon har den

 

Kärstin har en boll....meen

 

det händer att hon stjäl den rosa ringen....snabb som en vessla kastar hon sig i plurret

 

egentligen är det inte ringen hon vill ha bara retas lite

 

som här ...plaaaask det blir svallvågor


här kan man nästan höra hajen musiken....      

   

Trulsa hade bestämt sig att NU skulle den lilla retstickan stoppas

hon tog ifrån tassarna och hävde sig mot Kärstin  och mullrade så det lät som ett åskväder

 

och slet åt sig sin ring

nöjt hissade hon rodret och simmade iväg med sin kära badring  

 

denna här tappade hakan av förvåning...vad hände???

 

hon blev chockad så hon ville inte bada mer...

 

jooo det ville hon visst

 

hon kan göra stoppsladdar i vattnet

 

hon kan många konstiga saker

 


 

när hon står så här vet man att...

 

i nästa sekund nästan springer omkull en

 


 

siktet inställt på Yvonne

 

men denna gång hade Yvonne tur...

 

det händer att hon blir duschad när Kärstin kommer galopperandes

 

hon kör några stoppsladdar i stället

 

sen kom hon på att hon skulle springa till mig

 

men då såg hon i ögonvrån 

att Yvonne skulle kasta iväg den rosa ringen

   

 

och då kan ju inte Kärstin låta bli

 

att kolla om hon eventuellt kan hinna före Trulsa och retas lite igen

 

men denna gång hann hon inte på den

   

så då lekte hon sjöodjur istället

 

kisspaus   

sen slog det nästan runt och Kärstin fick rejält fnatt....sprang som en galning och började kampa med en boll med snöre i.....såg ut som jag stoppat i henne jetbränsle...då åkte vi hem

 

platsliggning...nädå väntan på lite nosework...Trulsa väntar snällt

 

tror Kärstin sög i sig mer energi vid denna stolpe för helt plötsligt såg jag houdini Kärstin backa som en kräfta på något vis och kröp ur selen  men hon kom snällt till mig som tur va

Trulsa söker på bilen

  Kärstin klättrar i träd   

 

lipar åt fotografen

 

häär är doften

 

Fick så fin bild på Gep´s Big Bear´s Natural Mystic "Gärda" av Gina

 

Gärda o systern Amira som också ska flytta till Smedjebacken till Yvonne o Tomas o Trulsa, här är dom 5 veckor så det är 3 veckor kvar innan dom flyttar till oss   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Av Kärstin - 9 juni 2020 06:29

I fredags var det ÄNTLIGEN dags att åka till Gina i Östervåla som har Gep´s Big Bear´s kennel där Kärstin kommer ifrån också och få träffa våran nya familjemedlem som heter Gep´s Big Bear´s Natural Mystic i stamtavlan men för enkelhetens skull så kom...

Ovido - Quiz & Flashcards