Kärstin

Alla inlägg den 17 juni 2020

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvonne med vov. Det var jättevarmt så det blev bara 5 hundar och promenaden vi gick blev kort men dom fick ett svalkande dopp i sjön.

 

Hejsan svejsan sa  Kärstin  och hälsade glatt på söta Alaska

 

Kärstin , Yrsla (kolla läppen på Yrsla   ) och Trulsa

 

se så lugnt det ser ut med bara Alaska i vattnet

 

meen här laddar Kärstin och jag höll på att åka i vattnet så då la jag ifrån mig kameran

 

Trulsa och ? Minns inte namnet...stulit kort från Yvonne Zetterlund   

 

fotograf : Yvonne Zetterlund

 

jag o Jenny metar leonberger och båda fick napp   fotograf: Yvonne Zetterlund

 

Man kan tro att Trulsa o Kärstin är med i scoutrörelsen men det är dom inte det är Agrias hundpromenad sjalen...Yrsla i mitten : fotograf Yvonne Zetterlund

 

Titta...lill Kärstin är högre än Yrsla   


Yrsla o Alaska vilade lite i skuggan....eller nej det var Alaska som höll fast Yrsla med munnen


   

men hon lyckades ta sig loss   

 

Så söt

 

det här med gruppbilder är ju bara så kul och lätt

 

alla är så sammarbetsvilliga   

 

Yrsla   

 

Jenny var snäll och hjälpte mig ställa in selen...så inte Kärstin kan krypa ur den   

 

jag lånade Yrsla under tiden

 


 

Alaska låg lugnt o tittade på...

 

sen blev det myrornaskrig i kroppen

 

  

 

hon ville hemskt gärna hjälpa till 

 



   

det gick jättebra för Jenny att fixa selen   

 

sen ville Yrsla hjälpa till

 

men först måste hon brottas ner

 

och lite dans på det

 

  

 

Taadaa hon fixade det till slut   

mm....ni vet när man ser en fin bild framför sig

   

    

 

Yrsla kan du kolla om jag har något mellan tänderna / Alaska

 

meen titta nu blev det fint....vi tar ett till bara

 

men då började dirigenten vevla med armarna   

 

Yrsla

 

Äntligen fika dags


Yrsla o Alaska ville också vara med


   

det ville Kärstin också

så skönt när man kan sitta i godan ro och fika 

 


 

Trulsas blick säger mer än tusen ord....suck....

 

men alltså   

 


 

Alaska tar ett stadigt tag om Kärstins kind

 

Yrsla blev kramsugen

 

jag har precis tappat Kärstin 

 

och tittar uppgivet på   

 

dessa två alltså

 

samma skrot o korn

   

flygande Yrsla

 

såå roligt dom hade

 

synd vi inte kunde ha båda lösa

nej då hade hela Hedemora spärrats av och man hört trafikvarningssignalen på radion..    

   

poff...Yrsla ger Kärstin en rak höger

 

Trulsa alltid redo som scouterna om någon skulle behöva hjälp..

 



sen kom Jenny med spritdunk...nej vattendunken var det ju

   

Så gött


ett sista huller om buller innan vi skulle åka hem


   

Tusen tack för en rolig dag alla inblandade, och tack för skjuts Yvonne och även en del fotande åt mig   







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards