Kärstin

Direktlänk till inlägg 9 juni 2020

Östervåla

Av Kärstin - 9 juni 2020 06:29

I fredags var det ÄNTLIGEN dags att åka till Gina i Östervåla som har Gep´s Big Bear´s kennel där Kärstin kommer ifrån också och få träffa våran nya familjemedlem som heter Gep´s Big Bear´s Natural Mystic i stamtavlan men för enkelhetens skull så kommer vi kalla henne Gärda. Tog ett tag innan jag kunde bestämma mig för namn, ville ha ett med Ä i namnet, och så skulle det passa ihop med Kärstin...så efter att kännt efter så gillar jag kombinationen Kärstin och Gärda !

 

Hej på dig Gärda...snart är det slut på friden och dags att flytta in hos oss   

 

Gärda är störst av tikarna så det blir bra om hon blir större än Kärstin då kan hon sätta sig på henne om Kärstin är för dryg   

 

som vanligt och typiskt mig...när det gäller liksom så får jag prutt kvalitet bilder....

 

rena rama akrobaterna i mjölkbaren

 

när Chilla tröttnar och går iväg faller dom som käglor och det låter smack smack smack när dom tappar taget

 

Chilla tvättar sin lortunge

 

det smakade inte smultron tydligen

 

suck   

 

gullrumpor

 


 

det här Yvonnes o Tomas lilla tjej

 

hon ligger på laddning...hon har gult band ....det hade Kärstin också   

 

minsta tiken så söt, hon tyckte jag var ett utmärkt stöd när hon skulle sova    själv skulle jag garanterat få nackspärr om jag somnade så där

 

Gärda har grönt band och lugnet själv   

 

inte utan att man längtar halvt ihjäl sig...nu har jag bråda dagar måste hinna göra allt tråkigt måste innan Gärda flyttar in, på torsdag fyller dom fem veckor.....helgen innan hämtning ska vi vara med på valptest

 


 

gull Gärda jag läääängtar efter dig   

 

Monica kom med Bertil och vi hängde med på promenad

 

Kärstins ögon gick i kors när hon fick träffa Bertil hon blev stor förtjust

 

jag förstår henne...så fin han är   

 

Tror Trulsa blev lite till sig i trasorna också   

 

hoho snygging säger Kärstin

 

Gina tog med sig Valpen o Moses

 


 

Nina kom också med ett gäng i en mindre modell, jag har glömt vad rasen heter

 



 


 

Moses trippade förbi oss

 

Kärstin drogs till Bertil

 

ett jättemysigt dike lockade på dom...jag höll på att åka i

 

benen fick en rejäl spa behandling...luktade inte gott

 

Kärstin blev pytteliten bredvid Moses   

 

Kärstin ville nog helst vara lös på den fina vägen...meen nä...det skulle ha swishat till och det skulle varit total oreda i flocken

 


 

Kärstin tittar på vad Valpen o Trulsa har för sig

 


 

efter spabehandlingen blev Valpen en annan ras   

 

Kärstin o Valpen delar lika på grästuvan

 

på väg hem kan det vara skönt med en fem minutare   Tusen tack Gina med familj för supergod lunch och skön promenad och sist men inte minst tack för förtroendet att återigen köpa valp från dig   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards