Kärstin

Direktlänk till inlägg 12 april 2020

Påsk

Av Kärstin - 12 april 2020 15:25

Ja snart är påsken över för denna gång, hoppas nu att denna coronan är över så snart som det bara går också  så allt kan återgå till det normala, så vi kan göra det vi vill!

 

I Smedjebacken finns det gott om  påskkärringar   

 

Men denna är absolut sötast   

 

Stackars Kärstin får inte bada än för torphäxan...neej det är för kallt så det så   

 

Jag ville visa Kärstin vilken bra balans jag har och ställde mig framför henne

 

hon höll inte med mig och slet tag i kopplet och ville leda hem mig

   

Hon ville se om påskharen hade gömt sig i björken

 

men som tur var hade han inte det

 

våran fina sandväg har dom vräkt på med grus...

 

men det finns lite sand kvar

 



 

kör mycket sitt stanna kvar o  inkallning

 

och hittils har hon inte sprungit åt andra hållet

 

eller förbi mig

 


men alltså kolla vilken snygg hund jag har     

 

motionerar bollen

 


 

Vi var till Pålskogen och kramade träd 

 

vi var till Nornsbruk och tittade

 

det var så kallt så det blev knappt några bilder, men det är fint där

 

det blåser ner träd var o varannan dag

 

på våra promenadvägar

så det liknar snart en agilityhopp bana

 

men det är perfekt att träna balansen på

 


 

myrstackarnas bo har krackelerat

 

känner mig lite vuxen när jag tycker det är intressant med gamla platser

 

tur man har en Kärstin som struntar i om jag blivit vuxen eller inte utan tycker allt vi hittar på är kul

 


 

det prasslade till på trädet

 

ett skogsband som måste undersökas

 

äh inget spännande

 

fin bäck vid Holänge

 


 

kollade läget vid gapskjulet

 

ett rejält dass finns det där ...vi har inte provat det...men skulle våran husse orkat gå med oss så skulle han garanterat testat det   han har nog testat det mesta i dassväg från Ystad till Haparanda ..även om vi inte varit i Haparanda...inte än då 

Nej nu har jag inte tid att skriva mer för snart ska jag vinna på V75...på återseende   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards