Kärstin

Direktlänk till inlägg 8 september 2019

Det var en gång

Av Kärstin - 8 september 2019 15:45

Ja något sådant! Jag ska blogga varenda dag tänker jag men när det går så där segt att ladda upp bilder så tröttnar jag.

Förra fredagen packade vi (läs Yvonne) lilla suzukin proppfull och drog till Eskilstuna/ Vilsta där det skulle vara rasspecial o vatten o rallylydnad i dagarna två. Vi hade hyrt oss en liten stuga på området.

 

Dessa två skulle för första gången sova under samma tak och det gick ju såklart bra, om nu någon trott något annat   ja det gick bra för mig och Yvonne också vi slogs inte en enda gång!!

 

Otroligt trevliga grannar hade vi också   här har Yvonne talat om att vi minsann har både varmvatten och två kalla kylskåp i våran stuga   men sedan var hon snäll och talade om att dom skulle trycka på en knapp så fick dom också varmvatten   

 

Kärstins "farfar" med flock så roligt att träffa dom en hel helg

 

och gulligaste"farmor" som hade det godaste godiset med sig o  Kärstin var helt salig 

 

Perfekt att stugorna låg så nära varandra så man kunde prata ....ja om man nu ville det annars kunde man låtsas som om man inte hörde   

 

Selma ligger på laddning inför utställningen

 

Dessa chillade bara och var publik...dom skulle ställas först på söndagen

 

Moss är på G

 

Kajsa o Pinglan

 

Gina med Valpen och Mats med  Moss

 


Mats och Moss  


 

Gina och Valpen

 

Mikaela och Flinga

 

Valpen blev BIR o Flinga BIM  i valpklass 6-9 mån dessutom är dom syskon Valpen o Flinga

 

Säg hej till publiken

 

Mikaela o Storm

 

dom igen

 


 

Championklass hanar (om jag inte har fel)



 

Monica o Bosse o Mikaela o Nalle

 

Bosse

 

Bosse o Monica

 

Nalle o Mikaela

 

Nalle igen

 

Moses o Gina

 

Bosse, Nalle o Moses

 

  Kärstin var så nöjd att sitta och mysa med farmor

 

Jenny o Yrsla i juniorklass

 

  

 

Jenny o Yrsla igen

   


Mikaela o Emma

 

Man kan också spela luftgitarr om man känner för det   

 

Och vara allmänt dryg   

 

Och man kan även få solsting så det snurrar runt totalt

 

Åsa o Nova öppenklass

 

Mikaela o Mackenzie som är Kärstins fina syster

 


 

  

 

Åsa o Nova

 

Kajsas tur

 

Mats o Kajsa

 

Man måste stå snällt så domaren får titta och detta är ju Kajsa o Mats proffs på

 

Pinglan tittar så dom sköter sig

 


 

Emma undrar vad fotografen sysslar med

 

Nova också 

 

Och Storm är bara så snygg

 

Championtikar Lena och Selma....ja Lena är ingen champion utan det är Selma   

 

Springa är dom bra på

 

Visa tänderna måste man också

 

Ida ställde Sakura i bästa tik 

 

Ett snyggt par

 

Bästa tik (jag har ingen aning om vem som vann) 

 

Geps uppfödarklass Moses, Bosse, Storm o Mackenzie

 

Dag 2 blev otroligt varm sån tur att Yvonne har tält som vi får vara i , riktigt svalt och skönt där inne

 

Chamionhanar Nalle o Mikaela o Moses o Gina så himla snygga

 

Gina o Moses

 

Jenny o Freddie

 


 


 


 


 

Dela vattenskål nemas problemas

 

Sen var det dags för Kärstins klass

 

Nicole gjorde ett toppenjobb

 

Hon ställde Kärstin fint

 

Kärstin först sen är det syrran Mackenzie

 

Yvonne o Trulsa väntar på sin tur i värmen

 

Sen en språngmarsch

 

Och sen stå stilla igen

 

Jenny o Sakura i veteranklass...ja Sakura är veteran...Jenny blir snart det  

 

Selma o matte Lena

 

Mackenzie o Mikaela sprang förbi dom

 

Då hängde Lena o Selma på   

 

Nej skämt o sido så är det bästa tik

 

Jenny o Sakura


Nu så har jag äntligen fått iväg ett inlägg....hoppas ingen blivit kränkt....och jag har dålig koll på resultat men det kan ni kolla in på hunddatan eller leonbergerklubben....Är det någon som råkat blivit med som inte vill vara med så hojta till så plockar jag kanske bort er  och om jag skrivit fel på namn osv Tusen tack alla inblandade för att jag o Kärstin fick hänga med er o som jag skrattat    till sist så erkänner jag att jag missat att fota en massa hundar....fotat väldigt lite denna gång men så kan det bli   






     

  


      

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards