Kärstin

Direktlänk till inlägg 9 september 2019

Av bara farten

Av Kärstin - 9 september 2019 17:58

Ja nu ska jag blogga så ni tröttnar på mig   

Igår morse styrde vi kosan mot Norrviksskogarna där jag bokat ett öppenklass viltspår åt Kärstin kl 8:30 !  Den enda som visste var Kenneth som var tvungen att veta då han skulle köra mig    för jag fick för mig att det skulle gå åt skogen bokstavligen    varför kan man undra jooo för jag var så nervös och vi hade inte spårat sen i maj.

Domaren var supertrevlig en sån man får förtroende för så vi satte igång....Kärstin vimsade runt och jag tänkte...jag får rätt hon kommer inte fixa detta, mitt blodsocker låg runt fotknölarna och jag var alldeles torr i mun....hade druckit en balja kaffe till frukost.  Men så plötsligt så vimsade hon iväg...vimsade rejält första sträckan men sen ordnade det upp sig och det bar iväg med en faslig fart så jag hade stora problem att hålla mig på benen det hade regnat under natten och var snorhalt, jag tyckte vi var i skogen i flera timmar och vid återgången/blodupperhållet så fick hon lite problem och jag tänkte detta kommer inte gå...men så plötsligt får hon fatt i spåret och vi springer vidare....sen säger domaren nu får ni vänta....det skulle skjutas och jag tänkte shit....ja han hade ju en bössa och Kärstin har bara skottprövats (säger man så? ) med typ pistol.....PANG sa det och jag lättade nog en meter men höll iallafall käften....Kärstin tänkte nog tjohoo snart får jag klöven och tog upp spåret utan att jag hann säga halv sju och helt plötsligt hade hon klöven i käften   Mina timmar i skogen visade sig vara 20 min   Så nu har hon fixat sitt andra 1:a pris öppenklass. .Alltså sååå himla roligt älskade Kärstin vi är nog ett bra team ändå du och jag   När domaren dessutom säger trodde dessa hundar skulle lufsa runt i skogen men nu hann jag inte både springa och skriva samtidigt....då känns det extra roligt     


 


 

Det ena älghornet är det kvar av än men hon gnager varenda dag på det, vilken bra tandborste det är

 

Vi tog oss en bra bit från torpet en dag...så fin skog där

 

vi hittade en siktkaka i skogen...näää jag skojar...men när jag ser såna svampar så blir jag sugen på siktkaka

 

Nejdå hon är inte svankryggig men på stenen ser hon ut att vara det

 

Jag "lurade" upp Yvonne till torpet idag för vad hon trodde en vanlig promenad men jag hade lagt ett viltspår till Trulsa för jag vill att hon snart bokar ett anlagsspår till henne...det gick jättebra....men kan säga att vi kapade Yvonnes 100 meterslina till 10   

 

Trulsa var jätteduktig...det syns vad våra hundar gillar

 

Sen gick vi promenad i skogen

 

Eller gick o gick

 

Ett vattendike är ju bara så kul

 

Plask

 

Kan ju säga att schampo doften är putsväck


 

 


 

wihoo

 


 

Trulsa blir väl liiite trött på Kärstin ibland

 

Kärstin kör fultrick 

 


 

Riktigt synd att jag inte fick med allt

 

Kärstin kommer i full fart mot Trulsa och gör en piruett och gör en hockeytackling mot Trulsas rumpa det ser helfestligt ut...tur det inte var tvärtom då hade nog Kärstin hamnat ute på fallet   

 

Kärstin ber Trulsa om ursäkt   

 

Wihooo så kul med en bästis säger Kärstin....Trulsa håller nog inte med    Tack för att ni kom Yvonne o Trulsa nästa vecka hoppas vi att vi kan köra viltspår igen...och då hoppas vi Sylvia med vov blir med   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards