Kärstin

Alla inlägg den 3 juli 2018

Av Kärstin - 3 juli 2018 15:34

I fredags drog vi ända in i Hälsingland för att bosätta oss hos Ace med familj ! Kärstin skulle nämligen ställas ut i Alfta på lördagen. 

 

Jag hade ju två mål med utställningen...att inte Kärstin skulle fälla mig i ringen eller bita domaren   

 

Det gjorde hon inte hon skötte sig exemplariskt...

 

Hon stog riktigt fint ...ett tag

 

Tills hon tyckte det var dags att tvätta sig...och det rejält jag höll inte på att få upp henne igen   tack Mia Norman för bilden 

 

Och här kunde jag använt henne som flaskborste ...snygg svans   Tack Mia igen

 

lill Kärstin   vilken skillnad mot dom andra....Kärstin har en del att växa i

 

Kärstin först här....men vänder man på steken så blev resultatet så ..Maria och Tesla vann och den andra tiken tvåa...vet inte namnet på henne(tror det kan vara Haralds syster.... AnneSofie? Ja hunden heter inte AnneSofie jag menar att Haralds matte kanske vet ) ....Grattis till er   

 

Hade svårt att få upp motivationen på Kärstin också...nosa efter andras godis var ju mycket bättre, och så var vi där lång tid innan hon skulle in i ringen och det kanske inte Kärstin ska vara, hon lägger ju hellre krut på att försöka busa med dom andra lejonen

 

Här ser det ut som jag springer och försöker göra en duckface...ja jag kallas ju för anka   Tack Carina T för bilder.

 

En kanon kritik! Ang det välmusklade så kanske domaren menade mig ?     

 

Snygg Kärstin och snäll Kärstin

 

Vi huserade uppe på en läktare med tak som gav skön skugga och där sov hon så skönt och struntade fullkomligt i att andra hundar gick förbi och även skällde på henne...hon är så lätt att ha med världens bästa lill Kärstin     

Vi köpte den största Excellent rosetten   

 

För man vet aldrig om det blir nån sådan nå mer !!

 

Igår skrämde hon livet ur mig...ni vet när man blir spysjuk i knäna....så rädd blev jag. Jag hade ju gått med henne flera gånger ut genom grinden på promenad och alldeles innan husse kom från jobbet, när han kommer ser jag att han har något i händerna....en fint strimlad ölburk!!!! Sylvassa delar....såklart hade Kärstin strimlat den, jag hade inte sett den så hon måste ha hittat den i buskarna innanför våran gärsgård efter sista promenaden för då stannade hon kvar ute en lite stund för grannhundarna var ute så hon hälsade på dom! Jag jagade upp mig som sagt och tänkte på korna som förblöder om dom får det i höet,tänk om mitt spöke svalt något.. kunde inte lugna mig ringde Strömsholm för råd...i min tanke var jag redan där   men vem svarar i Strömsholm då?? Joooo världens bästa Margot   den människan kan det här med att lugna en hysterisk 50 årig kärring från Smedjebacken ALLA skulle ha en Margot att rådfråga, jag skulle mata på med sparris i några dagar och såklart hålla koll, men det har gått bra hittils och jag hoppas det inte blir något. Kärstin har ätit sparris som den värsta kanin....i morse tittade hon dock bort när jag bjöd på den fina lååånga gröna jätten sparrisen   men på middagen åt hon. Puss på dig Margot hälsar Kärstin   

Ska ta mig i kragen och blogga snart igen har en massa bilder från helgen när Kärstin och Ace busar!


Ovido - Quiz & Flashcards