Kärstin

Alla inlägg den 20 februari 2019

Av Kärstin - 20 februari 2019 08:15

Ja så klart åren går men ibland hinner jag inte riktigt med att fatta att det går så fort!! I måndags var det 11 år sedan jag tog bort min första hund Signe. Usch den dagen minns jag som igår...är väl därför man inte fattat att det gått så lång tid! Det är ju lika med dom andra hundarna...man glömmer aldrig en sådan dag.

 

Kullarnas Outstanding Odette " Signe" fick inte fylla 5 år ens, hon hade kraftig spondylos i ryggen och det gick inte att operera...hon blev 4 år och 9 månader

 

Vi försökte verkligen att göra allt vi kunde, gick på rehab hos Stefan på Strömsholm med simning osv

 

Högsta dosen smärtstillande hjälpte inte det blev bara sämre för varje dag....Signe så speciell har fattat först efteråt att hon var som hon var pga smärtan....finaste Signe   

 

Vad sa du sa du ???

 

Att jag inte får kliva upp på bordet? Nej inte skulle väl jag ?!!

 

Meen just idag hörde jag inte så bra   

 

När man ska briljera lite...

 

och tänker anfalla matte som den värsta kamikazee piloten

 

men det blir en flopp

 

och man istället störtdyker med näsan rätt ner i snön 

 

mmm här har familjen älg nyss gått

 

och kärringen vägrar knäppa loss mig

 

Då ligger jag här tills snön töar bort

 

Lika här...vattnet ser så inbjudande ut men inte fick jag bada för det!!

 

Men se här...tjohoo jag fick vara lös....men det var nån som var på mig heeela tiden så jag inte skulle smita

 

men jag hade fullt upp att leta efter sorkarna som jag hör under snön

 

kärringen säger att jag inte får ta dom ....

 

vi får väl se hur det blir med det  

 

Jag har så mycket spring i benen

 

så det är inte undra på att jag vill motionera älgarna

 


 

på min snöhög har jag bra utsikt men den börjar krympa nu....då får dom bygga ett torn åt mig...ja ett älgtorn  

 

ser ju inte lika långt när jag står på soffan 

 

när vi ska gå hem......

 

då kan jag bli liiite dryg

 

Det regnar korv

 

då gäller det att vara lite snabb    

 

Kollar om potatisen har växt något

 

sen tänkte jag briljera lite igen...

 


 

gick inte riktigt som jag tänkt

 


 

äsch

 


 

Du kan sluta skratta nu skit matte

 

Igår gick vi en långpromenad med Chicko och hans matte...Chicko är ungefär lika stor som Kärstins svans  tack för promenaden och jag stal bilden av dig Carina M   

 

Nu ska vi snart ut och skrämma bort älgarna....nej då men jag tycker dom kan hålla till i någon annans skog och inte i våran torpskog     



Ovido - Quiz & Flashcards